Pärnumaa teelõigu 36-miljonilisele hankele esitati viis pakkumust
Veebruari lõpus kuulutas Transpordiamet välja Tallinna–Pärnu–Ikla km 108,5–115,827 Are möödasõidu 2+2 teelõigu ehituse riigihanke, millele esitati kokku viis pakkumust. Hanke eeldatav maksumus oli 35,7 miljonit eurot.
Transpordiameti peadirektor Priit Sauk. Foto autor Raul Mee
Foto: Raul Mee
Pakkumuste maksumused jäid vahemikku 35,6 – 40,5 miljonit eurot. Hanke eeldatav maksumus oli 35,7 miljonit eurot. Kõikidele viidatud maksumustele lisandub käibemaks. Ehitustöid rahastatakse 85% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
2025. aastal teeb Transpordiamet teetöid kokku 1325 kilomeetril, mida on üle 200 kilomeetri enam kui eelmisel aastal. Sealhulgas jätkuvad tööd kõigil varem alustatud ehitusobjektidel. Teehoiule on tänavu eraldatud 168 miljonit eurot.
Valmis sai riigiteede teehoiu rahavajaduse analüüs aastateks 2025–2054. Kuna viimasest sarnasest analüüsist oli möödas viis aastat ning selle ajaga on muutunud nii tööde hinnad kui ka teede seisukord, tellis Transpordiamet uued arvutused.
Taristuehituse Liidu hinnangul on Transpordiameti värske analüüsi tulemused tugev kinnitus riigi teedevõrgu hoiu alarahastusest ja et see on oluliselt suurem kui siiani arvestati.
Taristuehituse Liidu poolt erinevaid regioone esindavate kohalike omavalitsuste seas läbiviidud uuring näitab, et omavalitsused ootavad riigilt senisest suuremaid investeeringuid teede korrashoidu, säilitamisse ja arendamisse.
Kallinev energia on pannud majaomanikke üha rohkem vaatama ülimalt säästlike maasoojuspumpade poole, seda nii uusehitiste puhul kui ka olemasolevate küttelahenduste uuendamisel. Aga missugust maasoojuspumpa valida?