Vana-Pirita tee Lauluväljaku ja Maarajamäe lossi vahelise teelõigu rekonstrueerimistööde käigus rajati Eesti Ajaloomuuseumi teenindamiseks 39-kohaline asfaltkattega parkla koos reisibusside peatumistaskuga ja täiesti uue ilme sai ka Lauluväljaku Merevärava parkla.
„Vana–Pirita tee Lauluväljakust Maarjamäe lossini on igale eestlasele sümboolse tähendusega teelõik, kus ühel pool teed on Lauluväljak, Näituste väljak, Eesti Ajaloomuuseum jpm ning teisel pool vaade üle Tallinna lahe sadamale ning Vanalinnale,“ ütles Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf. „Vana–Pirita tee ja uute parklate piduliku avamise otsustasime teha 20. novembril Lauluväljaku Merevärava parklas, kuhu rivistame traditsiooniliseks sügisülevaatuseks ka Tallinna tänavapuhastusfirmade koristustehnika.“
Vana-Pirita tee Lauluväljaku ja Maarjamäe ajaloomuuseumi vahelises lõigu rekonstrueeriti ca 1 km pikkune ja 3,5m laiune ühesuunaline asfaltkattega sõidutee, Pirita teega ühendusteede piirkondadesse rajati 6-7m laiused kahesuunalised lõigud. Kergliiklejaile rajati ca 1,1 km pikkune ja 3 m laiune asfaltkattega jalgrattatee ja 3m laiune betoonkivikattega kõnnitee. Maarjamäe ajaloomuuseumi teenindamiseks rajati 39-kohaline asfaltkattega parkla koos reisibusside peatumistaskuga. Tänavale rajati LED-tehnoloogial põhinev tänavavalgustus ning ülekäiguradade erivalgustus. Liikluse rahustamiseks rajati künnised, vaegnägijate liikumise hõlbustamiseks paigaldati ülekäiguradadele braikivid.
Vana-Pirita tee rekonstrueerimise projektdokumentatsiooni koostas K-Projekt AS, Eesti Ajaloomuuseumi parkla projektdokumentatsiooni koostas Keskkonnaprojekt OÜ. Ehitustööd tegi Tallinna Teede AS. Ehitustööde lepinguline maksumus oli 2,8 miljonit eurot.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.