Tivoli elurajooni arendaja Metro Capital tegi eile ettepaneku peatada Reidi tee ehitus. Pirita linnaosa vanem Tõnis Mölder leiab, et ettepaneku taga paistavad arendaja erahuvid.
- Linnaosavanem Mölder kinnitas, et Reidi tee ei tõmba kriipsu peale Tallinna rannapromenaadile ning seda kinnitab ka Tivoli uusarenduse koduleht, mis kiidab muu seas Reidi tee tulevasi kergliiklusteid, valgustust, suurepäraseid sportimisvõimalusi, mugavat pääsu kesklinna ja Kalamajja. Foto: Raul Mee
Kadriorus ja Pirital aktiivselt elukondlikusse kinnisvarasse investeeriv Metro Capital teeb ettepaneku peatada Reidi tee projekt olemasoleval kujul, kuna transiitliikluskoridori rajamisele mererannale on paremaid alternatiive. Reidi tee projekt tuleks teostada kahes etapis ning vajalik on korraldada arhitektuurikonkurss Reidi tee mereäärse osa lahendamiseks 21. sajandi võtmes.
Metro Capitali juhatuse esimees Mart Habakuk sõnastas eile, et Tallinn elanud kaua ilma korraliku rannapromenaadita. “Praegune Reidi tee projekt tõmbab unistusele promenaadist kriipsu peale ning keskendub domineerivalt (veo)autojuhtide mugavusele suuresti teiste linnaruumi kasutajate arvelt.“
Tema sõnul tasub eeskuju võtta merelinnadest üle maailma. „Tallinnale sarnaste merelinnade kogemus näitab, et on olemas erinevaid lähenemisi, millest mõnigi sobib meie laiuskraadile ja lisab olulist uut väärtust Tallinna linnaruumile. Kui Reidi tee rajamisel seada eesmärgiks vähemalt poole kilomeetri ulatuses korraliku mereäärse linnaruumi loomine, siis tuleb kesklinna läbiv transiitliiklus – sealhulgas suvine bussiliiklus – jätta peamiselt Narva maanteele kuni Metodisti kirikuni. Russalkast algav ja Petrooleumi tänavani kulgev Reidi tee osa tee jääks kergliiklusele, mere äärde suundujatele ja ka neile autojuhtidele, kes eelistavad kiirele kohalejõudmisele kaunist vaadet,“ lisas Habakuk.
Pole lihtsad muretsevad linnaelanikud
Pirita linnaosa vanem Tõnis Mölder kommenteeris seepeale, et Metro Capitali juhatuse esimehe Mart Habakuke muret Tallinna rannapromenaadi pärast võib mõista, kuid Habakuke ettepanekust ei saa eraldada arendaja Tivoli elurajooni projekti. „Reidi tee saab olema neljarealine autotee uusarenduse ja mere vahel, seega võib koer olla sinna maetudki,“ tõdes Mölder. Ta sõnas, et arendajad on julgelt toetanud Reidi tee vastaste aktsioone ka rahaliselt ja seetõttu ei näe ta arendajat ega paljusid tee vastaseid lihtsalt muretsevate ja neutraalsete linnaelanikena.
Siiski rahustas Mölder, et Habakuke mure, et Reidi tee tõmbab kriipsu peale Tallinna rannapromenaadile, pole põhjendatud ning seda kinnitab ka Tivoli uusarenduse enda koduleht, mis kiidab muu seas Reidi tee tulevasi kergliiklusteid, valgustust, suurepäraseid sportimisvõimalusi, mugavat pääsu kesklinna ja Kalamajja ning rõhutab sedagi, et korda saab nukras seisus mereäär.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.