Rail Baltic raudteeliiniga seotud maakonnaplaneeringute ja eelprojekteerimise läbiviimiseks korraldatud rahvusvahelise hanke võitis ühispakkuja OÜ Reaalprojekt, OÜ Hendrikson&Ko ja EA Reng AS.
Hankele kvalifitseerusid kõik kolm pakkumuse esitanud pakkujat, Suurbritannia konsultatsiooniettevõte AECOM Limited oma tütarettevõtetega koos Prantsusmaa kontserniga SYSTRA, ühispakkujana OÜ Reaalprojekt, OÜ Hendrikson&Ko, EA Reng AS ning Leedu projekteerimisettevõte UAB Kelprojektas ja ühispakkujana Rootsi projekteerimisettevõte Sweco Energuide AB koos Eesti ja Läti tütarettevõtete ning Hispaania projekteerimisettevõttega INECO.
Kõik laekunud pakkumused tunnistati hindamiskomisjoni poolt hanke tingimustele vastavaks. Hanke võitjaks kuulutati ühispakkuja OÜ Reaalprojekt, OÜ Hendrikson&Ko, EA Reng AS, kelle pakkumuse maksumuseks on 7 489 503 miljonit eurot käibemaksuta. Hindamise kriteeriumiks oli odavaim hind.
Hanke võitja väljakuulutamise otsust saab vaidlustada 7 tööpäeva jooksul. Juhul, kui otsust ei vaidlustata, läheb see valitsusele ülevaatamiseks ja kinnitamiseks. Pärast otsuse kinnitamist valitsuse poolt sõlmitakse hanke võtjaga töövõtuleping.
Hanke läbiviimise komisjoni kuuluvad tehnilise järelevalve amet ja majandusministeerium ning lisaks vaatlejad Harju, Rapla ja Pärnu maakonnast, siseministeeriumist ja Eesti Raudteest.
Hanke eesmärk on Rail Baltic 1435 trassi koridori määramiseks vajalike Harju, Rapla ja Pärnu maakondade joonobjekti teemaplaneeringute kehtestamise dokumentide tehniline koostamine, asjakohaste detailplaneeringute koostamine, keskkonnamõju strateegilise hindamise ja keskkonnamõju hindamise läbiviimine ning raudtee eelprojekti koostamine tehniliselt vajaliku raudteemaa määramiseks optimaalse ja majanduslikult tasuva lahenduse leidmiseks, samuti raudtee toimimiseks vajalike ja raudtee ehitamisest tingitud ehitiste eelprojektide koostamine, projekteerimis-, ehitus- ja maade maksumuse eelarvestamine ning teostatavus-tasuvusanalüüsi koostamine.
Rail Baltic projekti kaasrahastatakse 50% ulatuses Euroopa Liidu TEN-T programmist.
Seotud lood
Eelmisel nädalal vaidlustas Rail Baltic raudteeliiniga seotud maakonnaplaneeringute ja eelprojekteerimise hankel kaotanud Suurbritannnia konsultatsiooniettevõte Aecom Limited.
Ehitusuudised.ee uuris, kuidas kulgeb Rail Baltica Eesti trassi planeeringu ning eelprojekti protsess. Küsimustele vastas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.
Tänu oma kõrgele kvaliteedile, laiale lisavarustuse valikule, mugavale kasutusele ning esteetilisele välimusele on just Roto katuseaknad muutunud üheks eelistatumaks valikuks pööningute muutmisel eluruumideks.