Lähiaastatel valmivad ehitamiseks vajalikud planeeringud ja eelprojektid, mis määravad uue raudtee asukoha. Euroopa Liidu kaasrahastamise olemasolul jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks, mille algus võib osutuda võimalikuks aastatel 2017/2018. Eesmärk ehitustöödel on saada võimalikult palju valmis aastaks 2022.
2. Kuidas sujub koostöö erinevate KOVidega planeeringute plaanimisel, sest trass läbib mitmeid maakondi ja valdasid? Kas on tulnud ette takistusi?
Koostöö kohalike omavalitsustega on vaatamata suveajale olnud tõhus. Töökoosolekud on toimunud maavalitsustes, osalenud on kõikide omavalitsuste esindajad. Praegu on valmimas ja septembri algusest huviliste kättesaadavad maakonnaplaneeringute lähteseisukohad ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programm.
Lähteseisukohad kirjeldavad, mida ja kuidas täpselt planeeritakse. KSH programm kirjeldab mõjusid, mida raudteekoridori kavandamisel hinnatakse. Lisaks on valminud maakonnaplaneeringute tugiplaan, kuhu on kantud trassikoridoride variandid, mille võrdlemine ja analüüs algab sügisel.
Seega on Rail Balticu trassikoridori leidmine veel algusfaasis ja ühtegi otsust, kuhu ja kuidas trass täpselt tuleb, tehtud ei ole.
3. Mis on projekti puhul kõige keerulisem väljakutse?