Metro Capitali Eesti kontori juhataja Ain Kivisaar ütles oma praktikale tuginedes, et mitte ühegi algselt arhitekti poolt kavandatud büroo planeering ja siseviimistlusmaterjalide valik pole tegelikkuseks saanud.
„Igal üürnikul oma oma vajadused ning nägemus viimistluse osas ning hoone omanikul on neid ehituse kõigus mõttetu hakata ära arvama. Seetõttu pole me alustanud ühegi büroo väljaehitust enne kui on olemas konkreetne üürnik, kes kirjeldaks oma vajadusi ning soove,“ märkis ta, pidades sellist lähenemist praegusel keerulisel turul oluliseks konkurentsieeliseks, mis on Metro Plazas võimaldanud saavutada rohkem kui 90%-line täituvus büroopindade osas.
Ta märkis, et siseviimistluse finantseerib tänasel turul valdavalt majaomanik. Kuna see on tavapraktika, siis puudub hinnavõrdlus lõpuni viimistletud ning viimistlemata karbi üürihindade osas.
„Miks peaks keegi investeerima ise pinna väljaehitamisse, kui turul on pakkuda piisav hulk valmis või valmivaid pindu väga atraktiivse hinna eest? Juhul kui tegemist on erilahenduse või tavapärasest oluliselt kallima viimistlusega, siis on tavaline olnud lähenemine, kus majaomanik finantseerib nn. baastaseme ning üürnik sellest ülejääva osa,“ osutas ta.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.