Nordeconi ehituskontserni kuuluv Tariston sõlmis ehituslepingu Rail Balticu Pärnumaa põhitrassi Selja-Tootsi lõigu ehituseks, mis kestab 2028. aasta lõpuni.
Värskelt sõlmitud lepingu maht on 62 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks.
Foto: Liis Treimann
Rail Baltica rajamine Eestis jõudis järgmise olulise verstapostini, kui Rail Baltic Estonia ja AS Tariston sõlmisid täna hommikul lepingu Pärnumaa põhitrassi esimese lõigu, Selja-Tootsi, ehitamiseks.
Rail Baltic valmib sportlikus tempos 2030. aastaks, on taristuprojekti juht Anvar Salomets kindel ning annab isegi lootust, et rahaga ei tohiks suuremat muret olla.
Rail Balticu Eesti põhitrassi ligi miljardi euro suuruse alliansshanke esimeses voorust pääsesid edasi neli rahvusvahelist konsortsiumi ja üks kodumaine konsortsium.
Valitsus otsustas anda nõusoleku Rail Balticu raudtee trassikoridori rajamiseks Pärnu maakonnas Luitemaa piirkonnas, rakendades selleks Natura 2000 võrgustikku puudutavat erandit. Otsus võimaldab jätkata raudtee planeeringuga lõigul, mis Riigikohtu 2020. aasta otsusega tühistati.
Ehitussektori vaidluste arv oli möödunud aastal tõusutrendis nii Eestis kui Lätis, lisaks suurtele taristuprojektidele on kasvanud vaidlused uusarenduste lepingute ja kvaliteedi pärast, selgus advokaadibüroo Cobalt Baltiriikide vaidluste turuülevaatest.