Rail Baltic peab sportliku tempo hoidmiseks leidma 450 miljonit
Rail Baltic valmib sportlikus tempos 2030. aastaks, on taristuprojekti juht Anvar Salomets kindel ning annab isegi lootust, et rahaga ei tohiks suuremat muret olla.
Rail Balticu Ülemiste terminal kerkib hooga. Terminali ehitustööd algasid 2022. aastal ning see valmima 2028. aastaks. Avaliku konkursi käigus valiti terminalile juba ka nimi – Linda. Foto: Liis Treimann
“2025. aasta on selgelt projekti jaoks murranguline aasta,” ütles Salomets. “Ülemäärast survet ei ole, keegi midagi maha ei ole maganud, aga tempo on sportlik.”
Juhatuse esimehe töö peamine eesmärk on tagada, et Rail Baltica raudteeühendus viiakse ellu vastavalt kokkulepitud kvaliteedistandarditele, eelarvele ja tähtaegadele, seisis konkursi tingimustes. Praeguse juhatuse esimehe Anvar Salometsa lepingu tähtaeg lõppeb märtsis.
Rail Balticu Eesti põhitrassi ligi miljardi euro suuruse alliansshanke esimeses voorust pääsesid edasi neli rahvusvahelist konsortsiumi ja üks kodumaine konsortsium.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium eraldab neli miljonit eurot Harjumaale Soodevahe külla uue rongide hooldusdepoo projekteerimiseks. Ühisdepoo ehituseks on planeeritud 75 miljonit eurot.
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.