Personalifirma Manpower leidis oma 2015. aasta uuringus, et USAs on juba neljandat aastat enim puudu elektrikke, õpetajaid ja lihunikke, vahendab Marketwatch. Ka Eesti ehitusettevõtjad on tõstatanud mitmetel kordadel üles tööjõu ja spetsialistide järelkasvu probleemi.
- Töölised ehitusplatsil Foto: Erik Prozes
Üle maailma tõusis tööandjate arv, kellel on raske leida sobivaid töötajaid vabadele ametikohtadele varasemalt 36%-lt 38%-le, olles kõrgeimal tasemel alates 2008. aasta majanduslanguse algusaegadest, selgub Manpower andmetest.
Ülemaailmne põhjus, miks ametikohad ei täitu, on valdavalt vähene kandidaatide hulk, millele järgneb teise põhjusena oskuste, kogemuste ja kompetentsuse vähesus või puudumine, selgub raportist.
Ligi 13% tööandjatest üle maailma kinnitavad, et potentsiaalsed töötajad küsivad liiga palju raha ning peaaegu mitte ükski neist ei kohta ülekvalifitseerunud kandidaate.
Autor: Raido Neemre
[email protected]Seotud lood
Äsja ülikoolist tulnud noored insenerid ei ole piisavate oskustega projekteerija tööks ning vajavad alati iseseisvumiseks kogemustega inseneri juhendamist. Kuidas või millega motiveerida kogenud tipptegijaid noorte väljakoolitamisega tegelema?
Trev-2 Grupi juhatuse esimehe Tõnis Pleksepa sõnul on Arto Aasa ettepanek pisut ennatlik. „Tee-ehituse hanked on väga mahukad ning nõuavad väga paljude spetsialistide kaasamist. Teede ehitamisel ei piisa juristidest, vaid on vaja kaasata insenere ja spetsialiste,“ tõi Pleksepp välja.
“Põhiprobleem, mida praegu siin näeme, on vähekvalifitseeritud tööjõud,” ütles Hausers Grupp OÜ juhatuse esimees Madis Mägi.
Tööjõu vaba liikumine on võimas ja suure potentsiaaliga tööriist, mida paraku kasutavad vaid vähesed Eesti ettevõtted. Spetsialistide puuduse üks võimalik lahendus oleks palgata kvalifi tseeritud välistööjõudu, ütleb personaliotsingufirma HR Poweri juht Anni-Bessie Kitt.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.