6. märtsil allkirjastasid Maanteeameti ja Leedu firma UAB Kelprojektas lepingu Tallinna-Tartu maantee Kose-Võõbu teelõigu projekteerimiseks.
25-kilomeetrise, neljarajalise (2+2) ja suuremalt jaolt uuele trassile viidava teelõigu projekteerimine läheb maksma 750 784 eurot ning selle esimese osa ehitus peaks algama 2016. aastal.
Maanteeameti ehitusosakonna juhataja Aivo Salumi sõnul hakkab uus maanteelõik kulgema olemasolevast teest lõunapoolt ning see on täielikult eraldatud kohalikust liiklusest.
„Uus tee saab olema turvaline, sujuva liiklusega ja keskkonnale sobiva lahendusega,“ selgitas Salum, kelle sõnul valmib tehniline projekt kahes etapis.
„Esimene, Kose ja Ardu vahelise teelõigu (km 40,0–55,0) projekt valmib järgmisel suvel ja praktiliselt kohe peame me alustama ka selle lõigu ehitushankega, sest vastavalt kehtivale teehoiukavale peab ehitus algama juba ülejärgmisel aastal,“ kirjeldas Salum projekti edasist kulgu.
Ardu-Võõbu lõigu – senise kilometraaži järgi km 55,0–68,0 – tehniline projekt valmib Salumi sõnul sama lepingu raames 2016. a kevadel, kuid selle ehitamise aega pole veel kokku lepitud.
Ülejärgmisel aastal ehitusse minev Kose-Ardu 12,3-kilomeetrine teelõik on märksa sirgem kui olemasolev tee (15 km) ning siia on ette nähtud kaks eritasandilist liiklussõlme, kaks eritasandilist ristet ning üks ökodukt, mis sarnaneb mullu valminud Aruvalla-Kose teelõigu omaga.
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus
Seotud lood
Elektrituru kaootilisus ja hindade ettearvamatu liikumine ei ole täna enam kellelegi üllatuseks. Küll aga võib uudisena tulla, et energiatootmist ja -tarbimist targalt juhtides saavad kodukasutajad hoida kokku suure rahasumma, teenida lisaraha ning enda päikesepargile tehtud investeeringute tasuvusaega kordades lühendada.