Reedel avatakse esimene ehitusala Tartu Idaringteel, mida linnapea Urmas Kruuse on nimetanud Tartu sajandi ehituseks.
"Kui vaadata kogumaksumust, on Idaringtee Tartu linna jaoks sajandi ehitus," lausus Tartu linnapea Urmas Kruuse. "Võtsime nii suure projekti ette selleks, et viia transiitliiklus linnast välja, arendada ühistransporti ja jalgrattateid. Idaringtee projekti raames rajatakse kokku 11,2 kilomeetrit jalgrattateid."
Esimene ehitusala on valdavalt rekonstrueeritav Ringtee tänav Postmaja juurest kuni Tartu vanglani ja lõigu pikkus on 2,1 kilomeetrit. Lõppevas ehitusalas ehitati välja Võru tänava eritasandiline liiklussõlm, mis koosneb ühest viaduktist, neljast rambist, kahest liiklusringist ja kogujateedest.
Liiklussõlm võimaldab sujuvalt ja peatumata jõuda Tallinna-Tartu-Luhamaa maanteele, ületades eritasapindades nii Võru tänava kui ka raudtee.
Idaringtee 1. ehitusalaga samal ajal lõpevad tööd ka maanteeameti tellitud Tartu läänepoolse ümbersõidu 4. ehitusalal. Mõlema ehitusala töövõtja leidmiseks korraldati ühishange, mille võitis AS Nordeconi, AS Järva teede ja AS EA Rengi ühispakkumus.
Töid rahastab 85% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ning 15% Tartu linn ja maanteeamet.
Tööd jätkuvad Idaringtee 2. ehitusalal, mis viib liiklejad Turu ringilt üle Emajõe Lammi tänavale. Teine ehitusala valmib 2015. aasta kevadel.
Seotud lood
Elektrituru kaootilisus ja hindade ettearvamatu liikumine ei ole täna enam kellelegi üllatuseks. Küll aga võib uudisena tulla, et energiatootmist ja -tarbimist targalt juhtides saavad kodukasutajad hoida kokku suure rahasumma, teenida lisaraha ning enda päikesepargile tehtud investeeringute tasuvusaega kordades lühendada.