Maanteeamet sõlmis Pärnu ümbersõidu ehituslepingud 2009. sügisel. Vastavalt lepingutele pidi Ehitajate tee valmima 2011. aasta sügisel ning läänepoolne ühendustee aasta varem.
Kokku läks Pärnu ümbersõidu ehitus maksma 39 717 330 eurot , mis on võrreldes algselt kavandatud 51,1 mln euroga 22% odavam.
Täna, 9. oktoobril tähistati Pärnus sümboolse lindilõikamisega Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ja Läänepoolse ühendustee ning ühtlasi ka kogu ümbersõidu valmimist. Ehitustööd läksid maksma 27 160 114 eurot, 80% sellest summast tuli Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Vastavalt Lemminkäinen Eesti ASist, AS TREFist ja AS Teede REV-2st koosneva konsortsiumi esindajatega 2011. a 2. septembril allkirjastatud lepingule jätkati ehitusobjektil eelmisest ehitajast poolelijäänud töid, sh Tallinna mnt ja Ehitajate tee 5,8 km pikkuse 2+2 eraldusribaga teelõigu ehitust.Eelmine ehitaja – Läti firmast SIA Binders ja Eesti firmast AS Koger&Partnerid koosnev konsortsium jättis nii Ehitajate tee kui läänepoolse ühendustee ehituse 2011. a kevadtalvel pooleli.Maanteeamet sõlmis Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ehituslepingu 2009. aasta 23. septembril ja läänepoolse ühendustee ehituslepingu 2009. aasta 3. novembril konsortsiumiga, mida juhtis AS Koger&Partnerid. 2010. aasta suvel sai konsortsiumi juhtivpartneriks SIA Binders. Vastavalt toonastele lepingutele pidi Ehitajate tee valmima 2011. aasta sügisel ning läänepoolse ühendustee valmimise tähtaeg oli juba eelneva, 2010. aasta 15. oktoobril.Valminud tööde käigus rajati ringteele:2,9 km kogujateid,9 km jalg- ja jalgrattateid,5 jalg- ja jalgrattateede tunnelit2,5 km müratõkkeseinu.Läänepoolsel ühendusteel jätkati poolelijäänud töid Tallinna maantee ja Lihula maantee vahelisel 2,8km pikkuse 1+1 rajalise teelõigu ja Lihula maantee 0,9 km pikkuse 2+2 eraldusribaga teelõigu, kus ehitati valmis:1 km ristuvate teede ja ringristmikke2 jalg- ja jalgrattateetunnelitkommunikatsioonidSuga jõe 70m pikkune raudbetoonsild0,2 km müratõkkeid4,2 km jalg- ja jalgrattateid.Ehitajate tee ja läänepoolse ühendustee on kaks esimest etappi Pärnu ümbersõidu koondprojektist, mille peamine eesmärk on parandada liiklustingimusi ja -ohutust ning teekeskkonda, arendada üle-euroopalise transpordivõrgustiku TEN-T ühendusi ja viia Pärnu ümbersõit vastavusse kehtivate standarditega.III etapi, Papiniidu silla remondileping sõlmiti 2009. a 17. detsembril ASiga Nordecon Infra ja OÜga Nordecon Betoon ning sild võeti vastu 2011. a jaanuaris. IV etapi, Papiniidu pikenduse ehitusleping sõlmiti 13. augustil 2010 ehitusfirmadega Tallinna Teede AS ja Merko Ehitus AS ning objekt avati liikluseks 2011. a 30. oktoobril.Projekti raames valmis 9,63 km jagu põhimaanteid (Via Baltica), 7,38 km kogujateid ja linnatänavaid, 16,69 km jalg- ja jalgrattateid, 9 jalg- ja jalgrattateetunnelit ja 2,6 km ulatuses müratõkkeseinu.
Seotud lood
Pärnus tähistati sümboolse lindilõikamisega pikka aega veninud Pärnu ümbersõidu, Ehitajate tee ja läänepoolse ühendustee ning ühtlasi ka kogu ümbersõidu valmimist.
Juhtiv elektrimaterjalide hulgimüüja W.EG. Eesti ja maailma suurim kaablitootja Prysmian on viimaste aastate jooksul olnud olulised panustajad Eesti avaliku ruumi arendamises, osaledes tipptasemel infrastruktuuri- ning valgustuslahenduste loomises. Ettevõtete esindajate sõnul on lisaks innovaatilistele toodetele hea tulemuse alus suurepärased partnerlussuhted ja kiired tarned.