Joakim Helenius koos Soome äripartneritega on riigi kulul Tallinna piirile ehitatava Topi ristmiku projekteerimise eest maksnud umbes miljon eurot, ent tulemus on äsja luhtunud ehitushange.
Heleniuse suurosalusega Trigon Capitalile ja Soome investoritele kuuluv OÜ Chester Universal kavandab Saue valda jaekaubandusparki, milleks on hädavajalik ristmiku rajamine Tallinna-Pärnu maantee algusse linna piirile. Ristmiku rajamine on aga takerdunud.
Kui hiljuti kirjutas Äripäev kütusefirma Olerexi näoga Väo liiklussõlmest, kus Olerex maksis kinni mastaapse sõlme ehitusprojekti, kuna tema tankla kerkib otse keset ringteega ristmikku, siis Heleniuse puhul on tegemist sarnase tehinguga. Heleniusele ja tema äripartneritele vajalik ristmik ehitatakse maksumaksja kulul, kuid selge erahuvi tõttu sõlmiti 2009. aastal majandusministeeriumi, maanteeameti ja Heleniuse seltskonna vahel koostöölepe, mis eeldab investeeringut ka viimastelt. Näiteks on Helenius koos teiste investoritega kinni maksnud ristmiku eel- ja ehitusprojekti. Ristmiku ehitamist on ette valmistatud ligi kolm aastat ja äsja luhtunud ehitushange on järjekordne piisk probleemide karikasse.
Heleniuse sõnul on takerdunud teeprojekt üks esimesi, kui mitte päris esimene, kus era- ja avalik sektor on teinud rahalist koostööd. "Ma usun jätkuvalt sellisesse koostöösse, aga muidugi on minu jaoks üsna frustreeriv, et üks esimesi selliseid koostöid on osutunud pettumuseks," märkis ta.
"Projektis tuleb teha olulisi muudatusi, et saada see asjakohasemaks ja kompaktsemaks," kommenteeris luhtunud ehitushanget vastutav maanteeamet. Ehitusprojekti, mis osutus praegusel kujul sobimatuks, hakkas 2009. aastal koostama AS K-Projekt. Maanteeametil K-Projekti vastu rahalisi pretensioone pole ja sama firma jätkab projekti korrigeerimist eelarvele sobivaks. "Projektlahendus ei ole muutunud kasutuks, see kuulub korrigeerimisele," sõnas K-Projekti omanik Rein Annusver. Põhjusena, miks projekt esimese hooga ebaõnnestus, tõi Annusver välja eelkõige ehitushindade märkimisväärse kasvu alates projekteerimise alustamisest.
Loe tupikusse sattunud ristmikuprojektist pikemalt tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Riik on Topi ristmiku ehitamiseks ette näinud 9,6 miljonit eurot, kõik ehitusfirmade pakkumused hankel osutusid aga pea kaks korda kallimaks.
Tänu oma kõrgele kvaliteedile, laiale lisavarustuse valikule, mugavale kasutusele ning esteetilisele välimusele on just Roto katuseaknad muutunud üheks eelistatumaks valikuks pööningute muutmisel eluruumideks.