Citycon avas Tallinnas 6,5 miljonit eurot maksnud laiendatud Magistrali ostukeskuse. Cityconi asepresidendi Harri Holmströmi sõnul plaanib firma jätkuvalt laiendada.
„Meil on olemas kindlad plaanid Kristiine keskusega, kus me tahame renoveerida ja uuendada keskuse vanemat osa. Lisaks on meil võimalus ja plaan laiendada veelgi Rocca al Mare kaubanduskeskust 4000 m2 võrra. Seda on plaanis teha juba järgmise aasta jooksul. Meil on kindlad plaanid järgmisteks sammudeks, mille peamisteks eesmärkideks on kaubanduskeskuste jätkuv laiendamine,“ märkis Holmström, kelle sõnul keskenduv firma suuremate linnade kaubanduspindade arendamisele.
„Peamiselt oleme keskendunud kõigis kolmes Balti riigis pealinnadele. Kuid Eesti puhul oleme mõelnud küll ka lisaks Tallinnale tegevuse laiendamist ja kaubanduspindade arendamist Tartus. See on kindlasti üks suur võimalus."
Magistrali keskuse uuendus on tänavu Tallinna üks suuremaid kaubanduskinnisvarainvesteeringuid, Cityconi jaoks on see Eestis kolmas suurem rahapaigutus peale Rocca al Mare laiendamist ning Kristiine Kaubanduskeskuse ostu.
Holmströmi sõnul on Tallinn teistest Balti riikide pealinnadest ärikultuuriliselt ja arengus peajagu ees.
„Et tuleme Soomest, on Tallinn meie jaoks kõige lähemal ja kõige sarnasem. Meil on hea meel et Eesti jaemüügi turu seisund on väga hea ja stabiilne, erinevalt näiteks Vilniusega, kus on ehitatud ja ehitatakse veelgi väga palju uusi kaubanduskeskusi ning seal on selgelt tunda kaubanduskeskuste üleküllust ja edukad on ainult vähesed,“ märkis Holmström. "Tallinnas on meil mitmeid plaane ja olukord on stabiilne. Lisaks on Tallinnas veel küllalt palju ruumi uute kaubanduskeskuste ja nende ehitamisele. Näiteks Lasnamäe piirkond, mis on väga suur piirkond. Sealne piirkond pakub palju võimalusi"
Kõige kasumlikum ja atraktiivsem kaubanduspind on asejuhi sõnul Cityconile Rocca al Mare keskus.
Tulevikuplaanid näevad ette laienemist Balti riikides.
„Meil on plaan kasvada Balti riikides veelgi, et olla veelgi suurem ja võimsam. Oleme küllaltki suured Tallinnas, meil on väike esindus Vilniuses ja Riias pole me veel kanda kinnitanud. Oleme pikemas perspektiivis keskendunud rohkem Vilniuse ja Riia turule kui Tallinnas, kuid ei saa midagi kindlat väita. Eks näis mis võimalused avanevad,“ kirjeldas Holmström tulevikuplaane.
Peamine suund endiselt kaubanduspindade arendamine.
„Me ei ole hetkel huvitatud muudest pindadest kui ainult kaubanduskeskustest. Oleme küll Soomes investeerinud ka teistesse äripindadesse, kuid meie põhifookus on ikkagi kaubanduspinnad. Kaubanduspinnad pakuvad rohkem arenguvõimalusi ja seal on alati midagi, mida arendada, juurde ehitada ja paremaks teha. Teised äripinnad selliseid võimalusi ei paku,“ tõi Holmström esile, miks on nad fokuseeritud vaid kaubanduspindadele.
Holmström peab Eesti riiki Balti riikides kõige arenenumaks ning tõi esile sarnast ärikultuuri, mistõttu on siinsel turul ka väga lihtne tegutseda.
Seotud lood
Kaubanduskinnisvara arendaja ja haldaja Citycon OYJ kinnitas strateegia, mille kohaselt kasvab kontserni portfoolio viie aasta jooksul kahekordseks.
Tegemist on käesoleva aasta suurima kaubanduskinnisvaraarendusega Tallinnas ning kolmanda mahuka investeeringuga, mida Citycon on Eestis teinud.
„Peamiseks põhjuseks, miks Citycon laureaadiks osutus, oli raskel ajal teostatud Kristiine keskuse ost,“ ütles Eesti Kinnisvarafirmade Liidu juhatuse esimees Peep Sooman.
Elektrituru kaootilisus ja hindade ettearvamatu liikumine ei ole täna enam kellelegi üllatuseks. Küll aga võib uudisena tulla, et energiatootmist ja -tarbimist targalt juhtides saavad kodukasutajad hoida kokku suure rahasumma, teenida lisaraha ning enda päikesepargile tehtud investeeringute tasuvusaega kordades lühendada.