Maanteeamet, Eesti Energia ja ehitusfirma Nordecon katsetavad Narva-Mustajõe teel turbapinnaste kindlustamist põlevkivituhaga ning lähiajal algavad samasugused katsetused ka Lääne-Virumaal Simuna lähedal.
Klassikaline tehnoloogia näeb ette, et turbapinnasele teemulde ehitamiseks tuleb turvas välja kaevata ja asendada kruusa või killustikuga, ent see on kallis, vahendas "Aktuaalne Kaamera".
Narva lähistel katsetatava tehnoloogia abil lisatakse turbapinnasele põlevkivituhka. See stabiliseerib teemulde ja aitab kokku hoida loodusvarasid. Põlevkivituhk asendab tee-ehituses betooni.
Euroopa Liidu Life+ programmist rahastatav projekt läheb maksma 2,7 miljonit eurot.
Seotud lood
AS-i Nordecon juhatuse liikme Erkki Suurorgi jaoks pakub antud projekt huvi kahel põhjusel.
Tänavu algab Eestis eksperimentaalne teedeehitus, kus kasutatakse põlevkivituhka. Kui kõik läheb edukalt, sellest saab uus sõna tee-ehituses.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.