AS-i Nordecon juhatuse liikme Erkki Suurorgi jaoks pakub antud projekt huvi kahel põhjusel.
Esiteks kavatseb ettevõte saada pikaajalist pinna stabiliseerimise kogemust, arendada seda ning jagada teistega.
„Teiseks saame me uusi teadmisi teedeehitusest rasketel pinnastel, kus tavaliste materjalide kasutamine on raskendatud või võimatu. Samuti loodame me veenda riiki ja kohalikke omavalitsusi selles, et teede ehitamisel võib kasutada kvaliteetsemaid, keskkonnasõbralikumaid ja odavamaid tehnoloogiaid,” ütles Suurorg.
Ei ole teada, kui suur osa rahast kulub vahetult ehitustöödeks. „Kuna projekt on alles algfaasis, täpsemaid investeeringuid nimetada praegu ei saa,” teatas Suurorg.
AS-i Teede REV-2 nõukogu liige Lembit Makstin märkis, et põlevkivituha kasutamise tehnoloogia tee-ehituses on praegu neljal ettevõttel, mis seda tehnoloogiat pidevalt arendavad. Kõnealune programm on ühe sellise ettevõtte projekt. „Üksinda, ilma teede omaniku soovi ja nõusolekuta selliseid uuringuid läbi viia on võimatu. Ettevõtjad oskavad raha otsida, meil aga ei ole veel tehnoloogia arendamiseks raha leidnud,” ütles Makstin.
Küsimusele, mis just Nordecon valiti projektis osalema, vastas Maanteeameti peadirektori asetäitja Andri Tõnstein, et Eesti Energia ise leidis projekti realiseerija.
Seotud lood
Maanteeamet, Eesti Energia ja ehitusfirma Nordecon katsetavad Narva-Mustajõe teel turbapinnaste kindlustamist põlevkivituhaga ning lähiajal algavad samasugused katsetused ka Lääne-Virumaal Simuna lähedal.
Haapsalu Uksetehas on Eesti vanim kaasaegsel tehnoloogial uksi valmistav ettevõte, mis tähistab tänavu oma 34. tegevusaastat. Täielikult Eesti kapitalil tegutsev tehas on tuntud ennekõike kvaliteetsete sise- ja välisuste tootjana, kuid viimastel aastatel on oluliseks kasvanud ka aknatootmine, mis moodustab juba umbes kümnendiku kogu käibest.