Merko Ehitus ASi tegevjuhi Tiit Robeni sõnul on see aasta Balti riikide ehitajaile kontrollimatu materjalide hinnatõusu tõttu keerukaim ning tellijal tuleks jagada ehitajaga riske riigihangetel, mida kerkivad toorainehinnad kaasa toovad, vahendab Bloomberg.
Pärast ehitusmahtude kahanemist 2009. aastal pea 47,5% ulatuses kahanesid mahud mullu Eestis, Lätis ja Leedus eelmisel aastal veel 16 protsenti.
Robeni sõnul on sisendhindade, eeskätt naftasaaduste ja metalli hindade tõus Balti regiooni ehitajaile suurim riskiallikas. Brenti toornafta hinnale Londonis lisandus Standard & Poor'si andmetel mullu 44%, vase hind tõusis 26% ja alumiiniumi hind 23%.
"Pea iga kuu toob kurbi näiteid ehitajate pankrottidest,“ märkis Roben. Möödunud kuul lükkas Harju maakohus tagasi ASi Koger & Partnerid saneerimistaotluse, pankrotiavalduse esitas AS Water Ser Lõuna-Eesti.
"Meie arvates tuleks riigihangete puhul tellijatel jagada sisendhindade kasvust tulenevat riski koos ehitajaga,“ ütles Roben. "Haritud tellija peaks ju mõistma, et tegemist on protsessiga, mida ehitajad ei saa mõjutada. Kui aga tellija võtab kõrvaltvaataja positsiooni ja kõik riskid jäetakse ehitaja kanda, võivad mitmed olulised objektid jääda lõpetamata,“ lisas ta.
Seotud lood
Kohus lükkas tagasi ehitusfirma Koger & Partnerid saneerimistaotluse, mis tähendab, et pankrotioht püsib ning Andres Kogeril tuleb jätkata võitlust oma firma ja hea nime päästmiseks, kirjutab Eesti Ekspress.
AS Merko Ehitus juhatuse esimees Tiit Roben rääkis, et materjalihindade kontrollimatu kasv on ehitussektori põhiliseks riskiks, mida tellija peaks ehitajaga jagama.
Tänane Äripäev räägib, et meie majandus kasvas aasta esimeses kvartalis mullusega võrreldes 8 protsenti. Kuid et kasvu vedas eksport ning siseturg ei ole pikast kriisist kuigi hästi tärganud, pole majanduskasvu mõju veel igaühele tunda.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.