AS Merko Ehitus juhatuse esimees Tiit Roben rääkis, et materjalihindade kontrollimatu kasv on ehitussektori põhiliseks riskiks, mida tellija peaks ehitajaga jagama.
"Eelmisel aastal sai enamik ehitusettevõtteid tunda sisendhindade kiire tõusu mõju oma majandustulemustele ning mitmetele tegijatele on alapakkumised saatuslikuks saanud," rääkis Roben ja lisas, et sellest tulenevalt on sel aastal pakkumiste hinnatase mõnevõrra kõrgem.
Samas on tema sõnul endiselt selge, et praegu riigihanke konkursil parima hinna teinud ettevõttel kasumit teenida võimalik pole, pigem on tulemus miinusmärgiga.
"Põhilisteks riskideks ehitussektoris ongi materjalihindade kontrollimatu kasv. Näiteks on viimasel ajal tunduvalt tõusnud metallihinnad. Metallimüüja annab hinnapakkumise, mis kehtib vaid ühe kuu, ehitusettevõte fikseerib tellijaga hinna aga kaheks aastaks. Kuna valdavas enamuses on tellijaks riik, oleks mõistlik, et tellija jagab sedalaadi riske koos ehitajaga," arvas Merko juht.
Lõppkokkuvõttes kaotab Robeni hinnangul ju kõige rohkem riik ise, kui avaliku sektori objektid jäävad pooleli, ettevõtted on pankrotis, töökohad kaovad, ja maksud ei laeku. "Möödunud aastast on siinkohal tuua palju näiteid ja see trend kahjuks jätkub," nentis Roben.
Seotud lood
Eelmise hooaja algusega võrreldes on elamusektoris tunda rohkem sagimist, ent tööd on raske kätte saada, rääkis Kaamos Ehitus OÜ juhatuse liige Kaupo Koitla.
Ehitajate julgus välisturgudel tööd otsida survestab hinda ka Eestis. ASi Maru Ehitus juhatuse esimehe Tõnu Kulli sõnul on aru saadud, et hinnatõus on toimunud ja jätkub edasi.
Merko Ehitus ASi tegevjuhi Tiit Robeni sõnul on see aasta Balti riikide ehitajaile kontrollimatu materjalide hinnatõusu tõttu keerukaim ning tellijal tuleks jagada ehitajaga riske riigihangetel, mida kerkivad toorainehinnad kaasa toovad, vahendab Bloomberg.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.