Lemminkäinen Eesti, kes tegi Assaku - Jüri ristmiku ümberehitusel hanke võitjale KPK Teedeehitusele alltöövõttu tingimusel, et tasu töö eest tuleb otse maanteeametilt, sest KPK ei ole usaldusväärne.
„Sisuliselt tegime alltöövõttu aga kuna kartsime, et võib tulla probleeme raha kätte saamisega, kirjutasime lepingusse sisse, et tellija finantseerib otse,“ selgitas ASi Lemminkäinen Eesti juhatuse esimees Sven Pertens. Tema sõnul oli nende tingimus, et kuna KPK Teedeehitusel on makseraskused, siis raha nende kaudu ei liiguks.
Põhja Regionaalse maanteeameti direktori asetäitja Peeter Paju sõnul on nende jaoks kõige olulisem tulemus. „See on selles mõttes tavapärane asi, et kui partner ei usaldanud, jumal temaga. See on nende omavaheline asi,“ selgitas Paju.
Eile kirjutas Äripäev, kuidas KPK Teedehitus teatas maanteeametile, et ei suuda vaatamata riigihanke võitmisele Männiku tee ja Saku vahelisel lõigul töid teostada. Paju kinnitas, et kõikidel teistel objektidel on neil KPK Teedehitusega väga hea koostöö olnud. Kas maanteeameti usaldus KPK Teedeehituse vastu sellest ei vähene, kui peate otse alltöövõtjale maksma? „Ei meie jaoks on tähtis tulemus. Kui nad korraldavad oma tööd niimoodi – miks mitte,“ vastas Paju.
Tema sõnul on taolist olukorda, et tellija maksab otse ja suhtleb otse alltöövõtjaga ka teiste hangete puhul ette tulnud. „Mitte et see väga leviv oleks, aga aegajalt ikka juhtub kellelgi probleeme olema või kedagi ei usaldata,“ lisas ta.
Seotud lood
Me ei oska KPK Teedeehitusele midagi ette heita, kuna peale Männiku - Saku teelõigu on nad kõikidel ülejäänud objektidel head tööd teinud, rääkis Põhja regionaalse maanteeameti direktori asetäitja Peeter Paju.
Veoteenuste ning liiva, kruusa ja killustiku vahendamisega tegeleva Tubren OÜ juhatuse liige Rainer Tuberik rääkis, et KPK Teedeehitus on neile aasta tagasi tehtud töö eest ikka veel võlgu ning kaalutakse kohtusse pöördumist.
Seoses ASi KPK Teedeehitus makseraskustega on Tallinna servas asuva Männiku tee ja Saku vahelisel teelõigul remont peatatud.
Sel aastal vähemalt 8 riigihanget võitnud Äripäeva tee-ehitajate 2006. aasta TOPi võitja KPK Teedeehitus paneb maksuvõlgade, neile saadetud pankrotihoiatuse ja oma raske finantsolukorraga ka tellija muretsema.
Elektrituru kaootilisus ja hindade ettearvamatu liikumine ei ole täna enam kellelegi üllatuseks. Küll aga võib uudisena tulla, et energiatootmist ja -tarbimist targalt juhtides saavad kodukasutajad hoida kokku suure rahasumma, teenida lisaraha ning enda päikesepargile tehtud investeeringute tasuvusaega kordades lühendada.