ASi Nordecon Infra juhatuse esimehe Erkki Suuroru sõnul on maanteeameti otsus tühistada Aruvalla-Kose teelõigu ehitamise hange tehtud suvaliselt ning parim lahendus oleks hankemenetlusega jätkamine ning lepingu sõlmimine konsortsiumiga Nordecon Infra ja Ramboll Eesti.
Aruvalla-Kose maanteelõigu projekteerimis- ja ehitushanke ootamatu ja alusetu kehtetuks tunnistamine maanteeameti poolt tähendab Suuroru sõnul Nordeconile nüüd vajadust kaitsta oma õigusi selles riigihankes läbi hankemenetluse kehtetuks tunnistamise otsuse vaidlustamise.
"Nordecon on osalenud heauskselt riigihankel lepingu saavutamise eesmärgil. Pakkumuste ettevalmistamiseks ja läbirääkimiste pidamiseks on kulutatud suur hulk aega ja raha," lisas Suurorg.
Seetõttu on tema sõnul loomulik, et ettevõte ei saa nõustuda maanteeameti otsusega jätta kõik seni tehtu sinnapaika ja kuulutada sama objekti kohta välja uus hange.
"Hankemenetluses on kindlad reeglid, mille järgi hankeleping sõlmitakse parima nõuetele vastava pakkumuse teinud pakkujaga. Kui algselt parimaks tunnistatu langeb ära, nagu antud juhul, siis ei tunnistata hankemenetlust kehtetuks, vaid sõlmitakse hankeleping paremuselt järgmise pakkumuse teinud pakkujaga," selgitas Suurorg.
Nordecon on seisukohal, et hankemenetluse jätkamine ning lepingu sõlmimine konsortsiumiga Nordecon Infra ja Ramboll Eesti on maanteeameti jaoks ja avalikke huve silmas pidades soodsaim ning kiireim võimalik viis Aruvalla–Kose teelõigu ehitushanke realiseerimiseks.
"Juba aastaid kestnud hankeprotsessi alustamine otsast peale ei too hankelepingu sõlmimist kuidagi ajaliselt lähemale ning hankijal tuleks valida korrektne lahendus, milleks on hankelepingu sõlmimine esialgse hanke raames. Vastasel korral võib Aruvalla–Kose tee-ehitus maanteeameti tegevuse tõttu üldse nurjuda, arvestades võimalikke ajalisi piiranguid euroraha kasutuselevõtul," märkis Suurorg.
Seotud lood
Kaks aastat kestnud Tallinna–Tartu maantee Aruvalla–Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise hanke kohtuvaidlustesse sumbumise tõttu otsustas maanteeamet selle hoopis tühistada, et alustada 500 miljonit krooni maksva teelõigu hankega puhtalt lehelt.
ASi Lemminkäinen Eesti juhataja Sven Pertensi sõnul ei jõuta juba 2008. aasta sügisest kestva hankega ka sel aastal niikaugele, et kopp maasse löödaks.
Täna pidi toimuma rahandusministeeriumi juures asuva vaidlustuskomisjoni istung, et otsustada Aruvalla-Kose tee-ehituse hanke saatus. Istung lükati edasi järgmisesse nädalasse. Hankevaidluses osaleva Lemminkäinen Eesti juhataja Sven Pertensi sõnul on vaidlusaluste teemade kajastamine avalikus meedias põhjendatud.
Maanteeamet tunnistas Tartu maantee Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehituse hanke võitjaks AS Nordecon Infra. Ameti põhjendusel oli see olemasolevatest parim pakkumine.
Eesti kapitalil põhinev metall- ja klaasfassaadide ehitaja Metek OÜ tähistab järgmisel aastal 30. tegevusaastat. Soomes kõrgelt hinnatud fassaadiehitaja hetkel töös olevad suurprojektid on Helsingis Pasilas asuv NODE büroohoone ja Kamppis asuv tervisekeskus.