Merko Ehituse juhatuse esimehe Tiit Robeni sõnul vastas esimene poolaasta ettevõtte prognoosidele, kuigi ehitusturg on jätkuvalt langustrendis. Ta soovitab tellijatel hoolsalt ehitusfirmat valida, kuna alapakkujate ojektidelt lahkumise tendents üha süveneb.
Robeni sõnul on eratellijad on kaasfinantseerimise võimaluste vähesuse tõttu väga keerulises olukorras ning avaliku sektori vähempakkumistele suunatud hanked on jätkuvalt pea ainsad turgu mõjutavad tooted.
Mõninga elavnemise toob Roben siiski välja korteriturul. "Merko Ehituse enda korteriarendusprojektid Pärnu maanteel ja Räägu tänaval Kristiines on osutunud edukateks ja me alustame lähiajal mitme uue analoogse tööga erinevates Tallinna linnaosades," rääkis ta.
"Lisaks traditsioonilistele ehitusturu muredele saab viimastel kuudel välja tuua uue ja väga ebameeldiva tendentsi, kus teatud ehitajad "lihtsalt jalutavad" objektidelt minema, jättes tellijad sundviskesse," tõi Roben välja viimastel nädalatel enam kõneainet saanud murekoha.
"Merko Ehitus mõistab sellise teguviisi ühemõtteliselt hukka ja kutsub siinkohal seadusandjat mõtlema viisidele, mis keelustaks sanktsioonina anarhistlikult käituvate ehitusettevõtete vähemalt mõneaegse eemaldamise avalikelt hangetelt," pahandas Merko juht.
Tema sõnul on juba pikka aega on olnud päris selge, et on ehitajaid, kes teevad pakkumisi tublisti alla omahinna. "Sellisesse pakkumisse on sisse programmeeritud tellija pügamine," selgitas ta. "Objektidelt lihtsalt lahkumine on täiesti uus tase ja ühemõtteliselt taunitav," lisas Roben.
Kuna materjalide ja allhanke hinnad näitavad pigem tõusutrendi, siis "minemajalutamise" tendents Robeni hinnangul lähiajal süveneb. "Tellijad peaksid väga tähelepanelikud olema, mis hinnaga ja kellega lepinguid sõlmida," hoiatas ta.
Seotud lood
Merko Ehitus kontserni teostamata ehituslepingute portfell oli 30. juuni seisuga 2,4 miljardit krooni, teatas ettevõte.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.