Uus Maa elamispindade osakonna juhataja Elari Tamme hinnangul näitab ligi 40 protsendi suurune Tallinna tehingute arvu kasv, et turg on hirmu varjust välja tulnud.
"Eelmine aasta samal ajal olime sügavas põhjas, nüüd oleme hirmust üle saamas. Mingist buumist pole juttugi," märkis ta.
Tamm tõi huvitava paralleeli auto mootori õlitasemega. Eelmisel kevadel oli kinnisvaraturg justkui kokkujooksmise äärel mootor, kuna õlitase langes kriitilise piirini. Nüüd on õli juurde valatud, ent näidik on alles esimese kriipsu juures, kust algab normaalne tase.
Oma osa on siin ka pankadel. "Nordea eluasemelaenu kampaania puhul on tegu vastutustundliku kampaaniaga," rõhutas ta ning selgitas, et kampaania on siiski suunatud suhteliselt väiksele osale elanikest, kes on hetkel laenukõlblikud.
Tamm lisas, et laenutingimused märkimisväärselt leebemaks muutunud pole. "Tervitan seda kampaaniat, see elavdab kinnisvaraturgu," märkis ta.
Seotud lood
Märtsis tehti Tallinnas kinnisvaraga 41% enam tehinguid kui mullu samal ajal. Veebruariga võrreldes on kasv 30 protsenti.
Pangad asuvad taas eluasemelaenu turgu vallutama - Nordea tuleb peatselt turule kampaaniaga ning klientide ebakindlust tuleviku ees püütakse vähendada uute kindlustustoodetega.
Tänu oma kõrgele kvaliteedile, laiale lisavarustuse valikule, mugavale kasutusele ning esteetilisele välimusele on just Roto katuseaknad muutunud üheks eelistatumaks valikuks pööningute muutmisel eluruumideks.