Taristuehitajad: kurb statistika liikluses peegeldab teede olukorda
Taristuehituse Liidu hinnangul on 2024. aasta liiklusõnnetuste kurb statistika vähemalt osaliselt tingitud ka teede seisundi halvenemisest. Transpordiameti hinnangul peaks riigiteedel aastas ümber ehitama vähemalt 50 liiklusohtlikku kohta.
Kui ehitada Eesti kolm põhimaanteed ning Tallinna ringtee 2+2 sõidurajaga lõikude ohutustasemele, väheneks vigastatud ja hukkunud inimeste arv 48 võrra igal aastal, leiab Taristuehituse Liidu juht. Foto: Tõnu Tramm
Transpordiameti värske statistika kohaselt hukkus Eesti teedel juhtunud liiklusõnnetustes mullu 68 inimest (2023. aastal 59). Liiklusõnnetused on viimase viie aasta jooksul kasvanud märgatavalt. Kui 2020. aastal toimus Eestis 1406 liiklusõnnetust, siis 2024. aastal juba 1848. Neis õnnetustest kannatanute arv kasvas 2020. aasta 1617 inimeselt 2086 inimeseni mullu.
Tuntud taristuettevõtja Sven Pertens sai endale üllatuseks kaela kaks kriminaalasja. “Nagu siin muudest juttudest kuulda on, siis püütakse otsida veel episoode.”
Rail Balticu Eesti põhitrassi ligi miljardi euro suuruse alliansshanke esimeses voorust pääsesid edasi neli rahvusvahelist konsortsiumi ja üks kodumaine konsortsium.
Rahvastikuteadlane Ene-Margit Tiit kutsub vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele seoses olukorraga majanduslikus ja poliitilises keskkonnas Rail Balticu projekti kriitiliselt hindama.
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.