Taristuminister Svet: üks esimesi reise on Riiga Rail Balticu küsimuses
Taristuminister ja äsja vermitud sotsiaaldemokraatliku erakonna liige Vladimir Svet rääkis eluaseme- ja taristueelarvest, targast kärpimisest, oma suhtumisest maksutõusudesse ja muustki.
Kui ettevõtja näeb, et riik laristab raha, pole tal mingit motivatsiooni makse maksta, ütleb taristuminister Vladimir Svet. Foto: Siim Lõvi /ERR, Scanpix
Vladimir, milline on tunne esimestest päevadest uues ametis?Delovõje Vedomosti tegi Svetiga intervjuu kohe tema ametiaja alguses, 26. juulil.
Tallinna Teede ASi juhatus andis eelmise aasta heade tulemuste kohta hinnangu, et niivõrd keeruka ja “kurjade inimestega mõttetute vaidluste” aasta puhul saavutati ülihea majandustulemus.
Aastal 2021 oli taristuettevõttes TREV-2 Grupp tööl 400 inimest, nüüd on neid alla 250. Seega viskas juhatuse esimees Sven Pertens õhku küsimuse, kas riik võiks ka nii mõelda.
Taristuehitajate Liidu hinnangul on uue koalitsiooni poolt taristuministri ametikoha loomine väga tervitatav ning sellele kohale asuv Vladimir Svet peab seadma oma suureks eesmärgiks neljarajaliste maanteede väljaehitamise.
Kõik teavad riigi rahalist seisu, kuid seisan selle eest, et järgmise aasta taristueelarvet ei kärbitaks ja et see oleks läbipaistvam, lubas pühapäeval taristuministri koha saanud ja sotsidega liitunud Vladimir Svet.
Kui Kristo Peerna 8 aastat tagasi perele maja hakkas ehitama, otsis ta pikalt lahendust, mis oleks võimalikult tugeva konstruktsiooniga, soe ja kauakestev. Nõuetele vastavaks osutus soojustatud termoplokilahendus Insulating Concrete Form (ICF) ja esimeste aastate järel oli selge, et see ongi meie kliimas parim võimalik majaehitusmaterjal.