Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet väljastas ehitusload Rail Balticu raudtee ja sellega seotud rajatiste ehitamiseks Alu–Mälivere 14kilomeetrisele lõigule.
Praeguseks on Alu–Mälivere lõigul valmis Kalevi ökodukt, mida Äripäev pildistas tänavu juulis. Ökodukt sai kasutusloa oktoobri lõpus. Foto: Liis Treimann
Raudteelõik kulgeb Rapla maakonnas Rapla ja Kohila valdade territooriumil algusega Kohila valla Loone külast kuni Rapla vallas asuva Alu alevikuni. Sellel lõigul on seni valminud kohtobjektina Kalevi ökodukt, millele TTJA andis kasutusloa 26. oktoobril.
Kuigi mõningase hilinemisega, algasid oktoobris suuremahulised tööd Rail Baltica ühe olulisima objekti, Ülemiste reisiterminali ehitusel. Esimese etapi ehitustööde maht on 45 miljonit eurot. Terminalihoone hange kuulutakse välja järgmisel aastal.
GRK on valitud suure taristuprojekti peatöövõtjaks, mille käigus ehitatakse Tallinna lähedal asuva Kangru mitmetasandiline liiklussõlm ja kolm viadukti üle Rail Baltica raudteetrassi. Ehitustöid tehakse tulevase Rail Baltica raudteetrassi rajamise tarbeks. Projekti maksumus on ligikaudu 21 miljonit eurot.
Möödunud nädalal sõlmisid Rail Baltic Estonia ja KMG Infra OÜ koostööleppe, et alustada Soodevahe külla raudteetrassi valmimiseks vajaliku ehitusbaasi rajamist. Ehitusbaas hakkab toetama Rail Balticu ehitustöid raudteelõigul Tallinna–Rapla ning rajatise esimene etapp valmib järgmise aasta lõpuks.
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.