Möödunud nädalal sõlmisid Rail Baltic Estonia ja KMG Infra OÜ koostööleppe, et alustada Soodevahe külla raudteetrassi valmimiseks vajaliku ehitusbaasi rajamist. Ehitusbaas hakkab toetama Rail Balticu ehitustöid raudteelõigul Tallinna–Rapla ning rajatise esimene etapp valmib järgmise aasta lõpuks.
- Rail Baltica Seli-Koigi-Alu viadukti ehitus Raplamaal. Foto: Liis Treimann
„Tervikuna koosneb taoline ehitusbaas tavaliselt mitmest alast, sealhulgas materjalide ladustamise ja jaotamise aladest, töökodadest, kontoritest ja töötajate majutusruumidest, kuid esimeses etapis rajame Soodevahesse materjalide laopinnad, mis hakkavad teenindama Rail Balticu väljaehitust. Ala hõlmab 135 000 ruutmeetrit ja ehitus on inseneritehniliselt väljakutse, sest geoloogilised tingimused on keerukad, osaliselt saab rajatis paiknema turbalademel,“ rääkis KMG Infra OÜ juhatuse liige Indrek Pappel
Seotud lood
Värskelt Eesti Taristuehituse Liitu juhtima asunud Indrek Pappel märkis hiljuti ajaleheveergudel üsna täpselt, et samal ajal, kui olukord ehitussektoris muutub majanduse jahtumise ja kõrge inflatsiooni tingimustes üha morbiidsemaks, on probleemiks ka välisrahastuse toel toimuvate arenduste pikale veninud hankeprotseduurid. Selle probleemi põhjusi avab enda poolt Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
Sobivate ehitusmaterjalide valik on Rail Baltica puhul keeruline, kuid oluline küsimus. Meid muu Euroopaga ühendavat raudteed arendava Rail Baltic Estonia juures töötavad igapäevaselt materjalide valdkonnaga kolm oma ala tipp-spetsialisti.
Elektrituru kaootilisus ja hindade ettearvamatu liikumine ei ole täna enam kellelegi üllatuseks. Küll aga võib uudisena tulla, et energiatootmist ja -tarbimist targalt juhtides saavad kodukasutajad hoida kokku suure rahasumma, teenida lisaraha ning enda päikesepargile tehtud investeeringute tasuvusaega kordades lühendada.