Sobivate ehitusmaterjalide valik on Rail Baltica puhul keeruline, kuid oluline küsimus. Meid muu Euroopaga ühendavat raudteed arendava Rail Baltic Estonia juures töötavad igapäevaselt materjalide valdkonnaga kolm oma ala tipp-spetsialisti.

- Vasakult: Karli Kontson, Janek Hendrikson, Margus Evart. Foto: Rail Baltic
Karli Kontson, Janek Hendrikson ja Margus Evart mainivad küll tagasihoidlikult, et nende ülesandeks on toetada oma teadmistega ülejäänud projektimeeskonda, kuid tegelikult on nende ekspertiis ülioluline, saamaks aru, milliseid ehitusmaterjale, kus ja kuidas raudtee ehitamisel kasutada.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Üha enam on ehitussektori fookus tööprotsesside automatiseerimisel ja digitaliseerimisel, uute tehnoloogiate ja säästlike tööviiside kasutamisel. Väidan, et sellele pole andnud hoogu ei tervishoiu- ega julgeolekuriisist tekkinud turbulentne keskkond, vaid ehitussektor on tänuväärselt selle suuna võtnud juba kaua aega tagasi, kirjutab Rail Baltic Estonia tehnilise juhi kohusetäitja Rašid Pulatov.
Pärnu linnavalitsus otsustas väljastada Rail Balticu Pärnu rahvusvahelisele reisiterminalile ehitusloa. Vaata pildigaleriid ja videot, milline terminal välja hakkab nägema.
Eelmise aasta novembris algatatud Rail Baltica ühisterminali esimese etapi ehitushankes kuulutati võitjaks ühispakkumuse esitanud AS Merko Ehitus Eesti ja KMG Infra OÜ. Lepingu maksumuseks on 44,8 miljonit eurot, mis on senini rahaliselt kõige mahukam Rail Baltica leping Eestis.
Rail Balticu Ülemiste raudteetaristu ehitushanke võitja GRK lubas töö teistest pakkujatest kolmandiku võrra odavamalt valmis teha. Konkurent vaidlustas edukalt pakkumise, kuid Rail Baltic Estonia kuulutas võitjaks ikkagi GRK.
KredExi rekonstrueerimistoetus aastateks 2022–2027 on suunatud korterelamute terviklikule rekonstrueerimisele, et parandada hoonete energiatõhusust, pikendada nende eluiga ning soodustada taastuvenergia kasutuselevõttu. Vahel jääb aga ühistu liikmetel või arhitektil otsuse tegemisel puudu kogemustest ja teadmistest, millist fassaadilahendust oleks mõistlik eelistada.