• 23.10.23, 15:23

Rail Balticu Lõuna-Pärnumaa lõigus valiti vähimate mõjudega trass

Pärnumaale Rail Balticu raudteele uue asukoha leidmiseks hinnati töölaual olnud kuue alternatiivse trassi keskkonna- ja sotsiaal-majanduslikke mõjusid. Selgus, et nii inimeste kui looduse seisukohast on parim trass sinine-kollane-roosa, millel on väikseimad kaasnevad mõjud.
Raudtee trass põhja pool on juba paigas.
  • Raudtee trass põhja pool on juba paigas. Foto: Liis Treimann
Esmalt hinnati, kuidas Rail Balticu kuus trassialternatiivi mõjutavad üle-euroopalisesse looduskaitsealade võrgustikku kuuluvaid Natura alasid (joonis 1). Selgus, et kõik kuus raudtee trassialternatiivi avaldavad ebasoodsat mõju Natura aladele.

Seotud lood

Uudised
  • 12.10.23, 07:55
Taristuehituse TOP: võidutsesid elektrivõrkude ehitajad, teedesektori seis nukker
Tänavune taristuehituse TOPi edetabeli esikolmiku haarasid endale elektri- ja sidevõrkude ehitajad, kes ootavad ka käeoleval aastal head tulemust. Samas kui tunduvalt allapoole jäänud teedeehitajate olukord ei näita paranemise märke ka tänavu.
Uudised
  • 18.10.23, 10:45
Rail Baltica Eesti põhitrassi esimeste lõikude ehitamiseks eraldatakse 230 miljonit eurot
Eile allkirjastati rahastusleping, millega eraldatakse Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF) Eestile 196 miljonit eurot, et ehitada valmis Rail Baltica põhitrassi kolme esimese lõigu alusehitused koos nende juurde kuuluvate ristumiste ja liiklussõlmedega. Riik lisab sellele omalt poolt 34 miljonit eurot ehk kokku investeeritakse ehitustöödeks 230 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.23, 09:34
GRK võitis Rail Baltica Kangru suurhanke
GRK on valitud suure taristuprojekti peatöövõtjaks, mille käigus ehitatakse Tallinna lähedal asuva Kangru mitmetasandiline liiklussõlm ja kolm viadukti üle Rail Baltica raudteetrassi. Ehitustöid tehakse tulevase Rail Baltica raudteetrassi rajamise tarbeks. Projekti maksumus on ligikaudu 21 miljonit eurot.
Uudised
  • 26.09.23, 09:59
Soodevahesse kerkib Rail Balticu ehitusbaas, hanke võitis KMG
Möödunud nädalal sõlmisid Rail Baltic Estonia ja KMG Infra OÜ koostööleppe, et alustada Soodevahe külla raudteetrassi valmimiseks vajaliku ehitusbaasi rajamist. Ehitusbaas hakkab toetama Rail Balticu ehitustöid raudteelõigul Tallinna–Rapla ning rajatise esimene etapp valmib järgmise aasta lõpuks.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele