Ülemiste keskuses katsetati Eesti firma kaasabil toodetud roheasfalti
700 ruutmeetrit Ülemiste keskuse parklast kaeti teisipäeval roheasfaldiga, milles kasutatavat ligniini toodab Eesti firma Fibenol. Kui katse osutub edukaks, kaetakse aegamööda ka ülejäänud parkla just roheasfaldiga.
Roheasfaldi mahapanek Ülemiste keskuse parklas. Foto: Ülemiste keskus
Ülemiste keskuse parkla on esimene koht Eestis, kus roheasfalt päriselt proovile pannakse, suure koormusega poeparkla on hoopis midagi muud kui senised katsetused. 700 ruutmeetri suurusele alale laotatakse kokku 110 tonni roheasfalti. Kui katse osutub edukaks, kaetakse aegamööda ka ülejäänud parkla just roheasfaldiga.
Tallinna lennujaamas on lõpusirgel viimase aastakümne suurim investeerimisprojekt, mis on olulises mahus sisaldanud ka lennuliiklusalade ja lennukite seisuplatside rajamist. Kuidas on läinud betoonist platside rajamine ja miks ei võiks betooni lennuradade katendina kasutada rohkem?
Teedefirma Altos Teed on rasketehnika müügikeskkonnas Mascuses miljoni euroga müüki pannud asfalditehase, firma juht Tõnu Vilipuu ennustab teedeehitajatele raskeid aegu.
Šoti päritolu ettevõte MacRebur avas Tallinnas Põhja- ja Ida-Euroopa esimese tehase, mis töötleb plastikjäätmed ümber spetsiaalseteks asfaltsegusse mõeldud graanuliteks. Eesti teedeehituses aitaks graanulite kasutamine kokku hoida aastas 3700 tonni CO2 heidet.
Teede-ehitus toimub reeglina pikal lõigul ja toimiva liiklusega piirkonnas, mida on tunduvalt keerulisem piirata kui hoonete ehitusplatse, mistõttu küsis Taristuehitajate liit töötajate registreerimise kohustuse täitmiseks erisusi, kuid terav probleem jäi siiski vastuseta.
Eesti kapitalil põhinev metall- ja klaasfassaadide ehitaja Metek OÜ tähistab järgmisel aastal 30. tegevusaastat. Soomes kõrgelt hinnatud fassaadiehitaja hetkel töös olevad suurprojektid on Helsingis Pasilas asuv NODE büroohoone ja Kamppis asuv tervisekeskus.