- Sven Pertens hinnagul on Ülemiste hanke osadeks jagamine kindlasti mõistlik. Foto: Liis Treimann Foto: Liis Treimann
AS TREV-2 Grupi juht Sven Pertensi sõnul on nad kindlasti huvitatud osalema Rail Balticu järgmistel hangetel, mis sobivad nende tegevuse spetsiifikaga, ja ootavad kiiret infot uute töölõikude kohta.
Rail Baltic Eesti korraldas hiljuti Ülemiste terminali hanke, millele laekus ainult üks pakkumine. Kuna selle pakkumise hind ületas oluliselt hankija eelarvet, hankemenetlus lõpetati. Põhjusi, miks saadi ainult üks pakkumine, oli mitmeid: keerukas ehitus koos töövõtjale esitatud tööprojektide taseme projekteerimise nõudega, enamiku kohalike ettevõtjate võimekust ületav hanke maht, kõrge risk võimalikeks sanktsioonideks seoses tööde vahetähtaegade saavutamisega, määramatus seoses järgneva 5–6 aasta inflatsiooniga ja ehitushindade muutumisega jne.
Seotud lood
Pärast Rail Balticu Ülemiste terminali ebaõnnestunud hanget otsustas tellija võtta peatöövõtja riskid enda kanda ja asuda võitlema selle nimel, et kriitilise ajakava tõttu raha hapuks ei läheks ning ehitajad saaksid keskenduda enda põhitööle – ehitamisele. “Tellijana peame nüüd ise seisma selle eest, et erinevad tööd püsiksid ajagraafikus ja ettevõtete koostöö sujuks,” kinnitas ka Rail Balticu juht Anvar Salomets.
Rail Baltic Estonia kuulutas välja uue hanke Ülemiste raudteetaristu ehitamiseks. Tegemist varasema, Ülemiste terminali ja lähiala komplekshanke esimese etapiga.
Eesti kapitalil põhinev metall- ja klaasfassaadide ehitaja Metek OÜ tähistab järgmisel aastal 30. tegevusaastat. Soomes kõrgelt hinnatud fassaadiehitaja hetkel töös olevad suurprojektid on Helsingis Pasilas asuv NODE büroohoone ja Kamppis asuv tervisekeskus.