Superraudtee rajamine annab ehitusperioodil tööd 3000 inimesele, sest valmima peab ligi 90 silda-viadukti ja sadu kilomeetreid teid, ütles Rail Baltic Estonia OÜ juhatuse liige Indrek Orav. Orav kõneleb võimalustest, mida Rail Balticu ehitus sektorile loob, 6. detsembril toimuval Eesti Ehituskonverentsil.
- Raudtee kaeves. Foto: Rail Baltic
EESTI EHITUSKONVERENTS 2016 -- EHITUSSEKTOR MUUTUSTE TUULES
6. detsembril SpaceX sündmustekeskuses toimuv ehitussektori aastasündmus toob kokku valdkonna otsustajad ja praktikud. Tänavu on fookuses muutused ehitussektoris tormiliselt muutuvas maailmas, arengusuunad ja tulevikutrendid 2017. aastal.
Osaledes saab:
* hea ülevaate ehitussektori riigipoolsest nägemusest ehitussektori arenguks 2017 aastal;
* kokkuvõtte muutustest riigihangete seaduseelnõus;
* teada, milliste ohtude ja varjukülgedega seisavad keerukas rahvusvahelises olukorras silmitsi eksportijad;
* Rail Balticu loodavatest võimalustest ehitajatele;
* infot kinnisvaraarenduse projektide finantseerimisvõimalustest;
* ülevaate betooniettevõtjate muredest ja rõõmudest;
* teada edusammudest ehitusvaldkonna digitaliseerimisel;
ERIPAKKUMINE:
REGISTREERU PRAEGU SOODUSHINNAGA 249 eur+km
KOLM JA ENAM OSALEJAT ÜHEST ETTEVÕTTEST 219 eur +km/osaleja
TUTVU KONVERENTSI KAVAGA SIIN JA PANE ENNAST KIRJA SIIN.
Uue raudtee arendusprojekt on hetkel maakonnaplaneeringute läbiviimise staadiumis.
"Koos trassikoridori asukoha määramisega viib konsultantide konsortsiumi läbi ka raudtee eelprojekteerimine," täpsustab Rail Baltic Estonia OÜ juhatuse liige Indrek Orav. Aastatel 2017-2018 on kavas läbi viia mitu hanget raudtee infrastruktuuri osade projekteerimiseks. Sellele järgnevad ehitushanked, mis jäävad perioodi 2019-2024.
Eesti ehitajatele pakub uue raudtee ehitus mitmeid rakendusvõimalusi. "Lisaks raudtee muldkeha ning raudtee infrastruktuuri ehitusele tuleb ehitada ca 90 silda-viadukti, paarkümmend ökodukti ehk rohesilda ning sadade kilomeetrite ulatuses teid," toob Orav välja. Samuti on võimalus osaleda Ülemiste ja Pärnu reisiterminali, Muuga ja Pärnu kaubaterminali, nn. kuivsadama ja veeremi hooldusdepoo ning infrastruktuuri hooldusdepoo ehitushangetel. "Eesti ettevõtjad saavad osaleda ka Lätis ja Leedus toimuvatel Rail Balticu projekteerimis- ja ehitushangetel," juhib Orav võimalusele tähelepanu.
Ehitusettevõtete hangetel osalemise kvalfitseerimistingimused ei ole veel otsustatud. "Eelduslikult ja Eesti senise praktika põhjal peaks raudtee infrastruktuuri ehitamiseks olema ehitajal vastav eelnev kogemus ja kompetents. Kõikide teiste nimetatud objektide ehitamiseks on eeldatavalt vajalikud sarnaste objektide ehitamiseks vajalik kogemus ja kompetents," lisab ta.
Ehitusperioodi mõjusid analüüsitakse
Rail Balticu ehitus ning uue raudtee tegevus omab nii otseseid, kaudseid kui tingitud mõjusid Eesti majandusele. Nii näiteks on toodud välja, et ehitusperioodil luuakse ca 3000 töökohta.
"Raudtee toob kindlasti uusi investeeringuid tootmisse, logistikasse ja transporti, mis pärast raudtee käivitamist tekitab omakorda mitmeid otseseid ja kaudmõjusid majanduses. Hetkel on käimas analüüsid nii ehitusperioodi mõjude kohta Eesti majandusele kui ka raudtee opereerimisperioodi mõjudest. Nende uuringute valmides 2017. aasta alguses saame täpsemalt kirjeldada, kui suur saab olema Rail Balticu mõju, sh numbriliselt ka SKT-le," selgitab Orav.
Autor: Mariliis Pinn Ehituse erilehe toimetaja
Seotud lood
Tänu oma kõrgele kvaliteedile, laiale lisavarustuse valikule, mugavale kasutusele ning esteetilisele välimusele on just Roto katuseaknad muutunud üheks eelistatumaks valikuks pööningute muutmisel eluruumideks.