• 16.07.14, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õlleklaasi taga sündinud veebipõhine arhitektuurikaubamaja vallutab Inglismaad

Endine Tartu linnaarhitekt Tiit Sild asutas veebis arhitektuurikaubamaja katus.eu, mis ühendab väikese Eesti kaks tugevust  - Eesti arhitektide loomingu kõrge taseme ja kaasaegsete ja energiasäästlike puitmajatootjate kogemused nii Eestis kui ka välismaal.
Ehitus kohtus Sillaga vahetult pärast tema naasmist Suurbritannia ehitus- ja disainimessidelt. Oma stendiga oldi väljas Londonis messil nimega Grand Designs Live, mille tänavune teema oli ökoloogiline puitehitus, ja Manchesteris Ideal Home show-l, kuhu minekut toetasid Jaanus Orgusaar ja Woodland Homes.
“Viimase päeva viimasel kolmel tunnil õnnestus mul Manchesteris maha müüa ka kaasas olnud tootedisainer Jaanus Orgussaare moderne aiamaja Noa,” oli seni seitse aastat ametnikuna töötanud Sild uhke oma värske müügimehetalendi avastamise üle. Ta lisas, et mullu sügisel käivitatud katus.eu kaudu on tänavu kevadeks reaalselt tehtud kaks majamüüki Eestisse ja üks aiamaja müük siis nüüd Suurbritannias. “Ja lisaks sain messidelt ka 40 tõsiseltvõetavat kontakti,” tundis mees heameelt ning lisas, et maksma läksid messid tema äsja loodud idufirmale 8000 eurot.
“Aga see on tegelikult väike kulu selle kõrval, mis me säästsime, sest näituspinna messidel, väärtuses 50 000 naela, saime tasuta, sest meid kutsuti osalema "highlighti sektsioonis". Juhtus see nii: hakkasime koostööd tegema disaineri ja kunstniku Jaanus Orgussaarega, kelle tuntuim toode on ehk hetkel Noa aiamaja. Panime selle aiamaja oma kodulehele üles ja saatsime piltidega info välja ka sellistesse üle maailma tuntud disainiportaalidesse nagu dezeen.com ja architizer.com, nendest omakorda korjasid selle info üles paarkümmend teist disainiportaali üle maailma ja lõpuks nägid seda ka Suurbritannia messide korraldajad ja saatsid meile kutse,” kergitas Sild saladusteloori nutikalt turunduselt.
Sild toonitas, et katus.eu eristub sellega, et neilt saab korraga Eesti kaasaegseimad arhitektide loodud majade projektid koos valmimiseks vajaliku võrgustiku ja tootjate garantiiga.
Tänase seisuga ühendab katus.eu 15 arhitekti töid ja kümmet tootjat. Sild täpsustas, et Eestis on koos väikeste palkmajatootjatega kokku üle 100 puitmajatootja. Ja unistab noor mees sellest, et veebipõhine arhitektuurikaubamaja kasvab peagi ülemaailmseks.
Küsimusele, kuidas sündis katus.eu, vastas Sild humoorikalt, et sõbraga õlleklaasi taga ja see ei olegi nali. “Minu sõber Martti Kork töötas siis Lõuna-Eestis asuva palkmajatootja RPM tegevjuhina, arutasime temaga õlleklaasi taga äriteemasid ja nii see idee sündis,” selgitas Sild ja lisas, et tänaseks on sõber teinud karjääri ja töötab nüüd Eesti Energia tehnoloogiatööstuse juhatuse esimehena ja omab väikeosalust nüüdseks ka Ajujahil neljanda koha saanud idufirmas. Teine väikeosanik firmas on veebikeskkonna arendamisega tegeleval Martin McLeanil. Kolm osanikku on seni äri arendamiseks investeerinud ligi 10 000 eurot ja pool aastat tihedat tööd.
Veidi tõsinedes lisas 2001. aastal Tallinnas Kunstiakadeemias arhitektuuri lõpetanud Sild, et tegelikult on talle arhitektina alati muret valmistanud nn põlluküladel eelmise buumi ajal ja isegi enne seda toimunud suhteliselt suvaline ja tihti ebakvaliteetne ehitustegevus. Seepärast sai kolm aastat tagasi loodud Arhitektuurikaubamaja OÜ nimeline ettevõtmine.
Ja esialgse nime arhitektuurikaubamaja.ee kohta rääkis Sild, et see sai õige pea vahetud lihtsalt katus.eu vastu, sest seda nime ei suuda ükski inglise keelt kõnelev inimene lõpuni korrektselt kirja panna.
Sild tõdes, et tema veebikeskkond on täna suunatud rohkem eratarbijale, aga see ei pruugi nii jääda. Koostöös puitkarkassmaju tootva ja eksportiva ettevõtte Nordic Houses 0Ü Norra tütarfirmaga Nurban käivitub peagi arhitektuurikonkurss ridaelamurajooni kavandamiseks Tartu lähedale ja terve linnosa planeerimiseks Oslo  lähedale, mis hõlmab nii eramute, ridaelamute, aiamajade kui ka tüüpaedade kavandamist. “Loodame konkursi välja kuulutada juuli alguses ja tulemused võtame kokku oktoobri lõpuks. Osaleda võivad kõik arhitektid,” kuulutas Sild.
Sild selgitas, et tavaliselt, kui klient pöördub nö nimega arhitektuuribüroo poole, siis algavad majaprojektide arhitektuurse osa hinnad alates 10 000 eurost. Aga katus.eu ei müü tema sõnul mitte lihtsalt maja projekti, vaid täislahendust – maja projektist valmis ehitamiseni tuntud Eesti ehitajate poolt. Sild loodab oma ettevõtmisega saavutada seda, et praeguste tõusvate ehitushindade juures, jõuab peagi kätte see aeg, kus tehasemaja tootjate hinnatase on konkurentsivõimeline ehitusturu keskmise hinnatasemega. “Tehasemaja tootja hind on keskmiselt 1400 eurot ruutmeeter ja see on Eesti erakliendile veel veidi kallis. Aga kui aga saavutame selle, et meie maju hakatakse välismaalt rohkem tellima, siis saavad Eesti majatehased rohkem tööd ja seal töötavad inimesed paremat palka,” märkis mees.
Samas lisas ta, et täna ei ole majatehaste hinnas suurt vahet, kas nad müüvad Eestisse või Suurbritanniasse. “Võib-olla 4000 eurot küsitakse mere taha rändava väikese maja eest rohkem, aga see on ju vaid transpordikulu. Koore riisuvad Eestis valmistatud majade pealt hoopiski kohalikud arendajad,” selgitas Sild.
Katus.eu sai tänavu Ajujahil 4. koha ning pälvis ka tiitli "Suurima rakendusväärtusega idee Tartus” ning auhinnaraha 4000 eurot.
Sild täpsustas, et tänu Ajujahile teab ta nüüd omal nahal, mis on nt lean startup. “See on eesti keeles nagu katse-eksitus meetod ehk kui on olemas äriidee, lähed sellega kohe turule, katsetad, õpid, kui ei tööta, siis tuleb muuta sihti, aga ei pea kohe otsast alustama. Meie proovisime ka alguses müüa projekte, see ei tasunud absoluutselt ära ja nüüd pakume lõppkvaliteeti,” selgitas Sild. Ta tõi välja ka isikliku adrenaliini uue ettevõtmise käivitamisega seoses. “Mul on praegu äärmiselt põnev töö - uue maailma avanemine – turundus ja müük. Ma ei ole enam hommikuti ärgates unine ja tahan kohe taas asja kallale asuda,” kommenteeris Sild.
Katus.eu on veebipõhine arhitektuurikaubamaja. Teisisõnu keskkond, mille kaudu saab inimene osta endale tuntud arhitekti projekteeritud kaasaegse tüüpmaja, millele annavad kvaliteedi ja mille ehitavad valmis tuntud kodumaised tüüpmaja tootjad, näiteks, Nordic Houses, või Q-House, Matek, Seve või HMK Majad. Eesmärk on pakkuda ilusat, moodsat ja säästlikku elukeskkonda soodsalt, tegemata samas hinnaalandust ehituskvaliteedis. Selleks seome tervikuks juhtivate arhitektide ja usaldusväärsete majatootjate kogemused ja teadmised. Leiame, et säästlikku mõtteviisi peab lisaks progressiivsetele tehnoloogiatele toetama ka innovaatiline arhitektuur.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele