Eesti seni pikima tunneli ehitamine on jõudnud poole peale ning järgmisel aastal peaks 324 meetri pikkust tunnelit mööda saama sõita Järvevana teelt otse Peterburi maanteele.
See tunnel on üks osa 2013. aastal valmivast ja ligi 77 miljonit eurot maksvast Ülemiste liiklussõlmest. Raudtee alt läbi minev tee kulgeb kahes tunnelis ehk kummalgi sõidusuunal on eraldi tunnel ning sõiduradu on mõlemas kaks. Tunnel kulgeb raudtee all kaheksa meetri sügavusel. Raudtee tulevase tunneli kohal seadis tunneli ehitamisele oma piirangud. Kuna rongiliikluse katkestamine ei tulnud kõne allagi, rajati ajutine raudtee ning kogu rongiliiklus suunati sinna, et oleks üldse võimalik tunnelit kaevata. Raudtee, mis küll nime järgi ajutine ja millel eluiga vaid aasta ja üks kuu, oli tegelikult kapitaalne ehitis. Rongiliiklust ei olnud võimalik ümber suunata vaid ühele rööpapaarile ja nii oli ka ajutine raudtee kahe rööpapaariga.
Pool tunnelist valmis kaevatud. Töödega on jõutud nii kaugele, et rongiliiklus on ajutiselt raudteelt endistele rööbastele tagasi tõstetud ning ajutine raudtee üles võetud. Nüüd hakatakse tunnelit teiselt poolt vastu kaevama. Valmis saanud tunneliosast on välja võetud ligikaudu 100 000 kantmeetrit pinnast ning vähemalt teist sama palju on veel kaevata. Pinnas kasutatakse ära sama ehitusobjekti teiste osade ehitamisel, näiteks viaduktide tõusude rajamisel.
Loe põhjalikumalt 30. mai Ehituse erilehest.
Tasub teadaTunnel muudab ristmiku läbimise mugavaks.
Ülemiste li iklussõlme peatöövõtja: konsortsium Merko Ehitus /Merko Infra / Rand & Tuulberg / Tallinna Teede AS
Objekti kogumaksumus:77 miljonit eurot
Tööd saab tippajal ca 300 inimest ja ametis on ca 60 alltöövõtuga tegelevat firmat
Valmivad tööd: 2 autotunnelit 2,07 km sajuveekanalisatsiooni torustik 42 450 m3
3 jalakäijate tunnelit1 autoviadukt2 raudteeviadukti2,8 km 110 kv õhuliineMaakaabli asemel
Asfaltkatet pannakse:
Sõiduteedele 130 000 m2Jalgrattateedele30 000 m21,2 km ajutist raudteed324meetri se tunneli ehitamiseks võetakse välja250 000 kantmeetrit pinnastBetooni valatakse
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.