Inimese või ettevõtte maine saab alguse ikka temast endast ja see on peeglisse vaatamise koht, vastas ASi Nordecon juhatuse esimees Jaano Vink küsimusele, kas meedia kujundab poliitikute ja ettevõtjate mainet.
Vingi sõnul pole päris õige öelda, et meedia üksi kujundab mainet. „Igaühe maine alged on ikkagi igas objektis või subjektis endas ja maine kujunemine saab alguse sealt,“ rõhutas Vink. „Meedia lihtsalt peegeldab mainet ja meedia võib mingit pilti võimendada või mitte.“
Vink tõi näite, et kui keegi persoon on oma tegevustes korrektne, täpne ja aus, siis on meedial väga raske peegeldada midagi, mida selles inimeses ei ole. „Ja vastupidi – kui keegi on väga vastuoluline ja edastab erinevaid sõnumeid, mis sageli on üksteisele vastukäivad või suisa valed, siis sellest kujuneb ka meediapeegeldus.“
Vink möönis, et ühel hetkel võib meedias peegelduv maine kuvand hakata nii-öelda oma elu elama. „Paljude asjadega on nii, et mida rohkem sa räägid, seda rohkem tuleb erinevaid arvamusi juurde ja meedia ju peegeldab arvamusi,“ lausus ta. „Ajakirjandus peab olema täpne, analüütiline ja omama suurt vastutustunnet. Kui ajakirjandus on pealiskaudne, võidakse kahjustada ka kellegi mainet, sest peegeldatakse kas ebatäpseid või ebaolulisi aspekte."
Äripäev küsis täna, kas meedia kujundab poliitikute ja ettevõtjate mainet? Päevaküsimuse ajendiks on see, et mitmed tuntud ettevõtjad on niimoodi väitnud. Viimati tegi seda Merko suuromanik Toomas Annus, kes eile Harju maakohtus kõnet pidas ütles, et ajakirjandus on hävitanud tema ja ta firma maine.
Seotud lood
Tänu oma kõrgele kvaliteedile, laiale lisavarustuse valikule, mugavale kasutusele ning esteetilisele välimusele on just Roto katuseaknad muutunud üheks eelistatumaks valikuks pööningute muutmisel eluruumideks.