Kaitsepolitsei uurimise all oleva Tartu maantee Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise hange on kui pooleliolev raamat, mis sai järjekordse peatüki, kui Nordecon Infra vaidlustas uue hanke väljakuulutamise. Samuti on ehitaja kaevanud kohtusse vana hanke kehtetuks tunnistamise.
Maanteeameti poolt 12. novembril avaldatud Aruvalla-Kose teelõigu ehitamise uue hanke väljakuulutamine on vaidlustatud Nordecon Infra poolt riigihangete vaidlustuskomisjonis. Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul vaidlustamine 22. detsembriks planeeritud pakkumuste esitamise tähtaega praeguse seisuga edasi ei lükka.
Rahandusministeeriumi juures asuva riigihangete vaidlustuskomisjoni juhataja Taivo Kivistik ütles, et Nordecon Infra vaidlustus on tõesti nendeni jõudnud. „Vaidlustus koosneb kahest eraldi vaidlustusest. Vaidlustatud on riigihanke teade ja hankedokumendid,“ ütles Kivistik. Tema sõnul leiab vaidlustaja ehk Nordecon Infra, et uut avatud pakkumist ei oleks tohtinud välja kuulutada enne, kui on lõppenud kohtuvaidlus.
Oktoobri lõpus tunnistas rahandusministeerium kehtetuks üle kahe aasta kestnud Aruvalla-Kose teelõigu ehitamise eelmise hanke. Kuid ka selle otsuse on Nordecon Infra kaevanud halduskohtusse, nõudes rahandusministeeriumi otsuse tühistamist.
Advokaatide pärusmaaks muutunud hange meenutab juba mõnda aega absurditeatrit, sest iga maanteeameti otsus vaidlustati hankel osalejate poolt. Lisaks kõigele on kaitsepolitsei esitanud teehangetega seonduvalt kahtlustused majandusministeeriumi kantslerile Marika Priskele, maanteeameti juhile Tamur Tsäkkole, Nordecon Infrale ja ettevõtte peadirektorile Erkki Suurorule.
Kahtlustuste järgi survestasid Priske ja Tsäkko Nordecon Infrat ja Lemminkäinen Eestit, et ettevõtted lepiksid kokku Aruvalla-Kose teelõigu hanke võitja. Kaotaja oleks saanud teha vastutasuna alltöövõttu. Kokkulepe jäi sõlmimata, sest Lemminkäinen Eesti sellele liimile ei läinud.
Samuti kahtlustatakse kantslerit ja maanteeameti juhti ka riigihangete komisjoni liikmete survestamises, et need võtaksid vastu ebaseadusliku otsuse tunnistada edukaks Nordecon Infra pakkumine.
Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise hanke ajalugu
Teelõigu projekteerimise ja ehituse hanke teade avaldati riigihangete registris juba 2008. aasta septembris. Pärast pikki läbirääkimisi, hankedokumentide muutmisi ning algsete pakkumiste esitamist eelmise aasta novembris, jõuti selle aasta maikuus lõplike pakkumiste tegemiseni.
Juunis valis maanteeamet riigihanke võitjaks 484 miljoni krooniga odavaima pakkumise teinud ASi Lemminkäinen Eesti, ASi Teede REV-2, ASi Tref ja ASi Teede Tehnokeskus ühispakkumise.
Teiseks jäi ASi Nordecon Infra ning Ramboll Eesti ASi poolt pakutud 506 miljoni kroonine hind.
Nordecon Infra vaidlustas seejärel maanteeameti otsuse rahandusministeeriumi juures asuvas vaidlustuskomisjonis ning sai sealt positiivse otsuse.
Vaidlustuse sisuks oli, kas riigihanget läbiviival komisjonil oli õigus läbirääkimiste käigus vähendada sõidusuundade vahel asuva eraldusriba laiust ning sellega muuta hankedokumente.
Seejärel kaebas maanteeamet vaidlustuskomisjoni otsuse halduskohtusse. Ka odavaima hinna teinud ühispakkujad pöördusid halduskohtusse.
Augustis otsustas maanteeamet hanke kohtuvaidlustesse sumbumise tõttu tühistada. Sooviti 500 miljonit krooni maksva teelõigu hankega alustada puhtalt lehelt. Kuid tühistamise otsus vaidlustati ning asjaosalised lubasid vaidlustada ka uue hanke väljakuulutamise.
Maanteeametile olid jäänud ainult halvad valikud ning siis otsustati septembri lõpus kuulutada võitjaks Nordecon Infra. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kinnitas selle otsuse.
Lemminkäinen Eesti lubas enda õiguste eest edasi võidelda ja vaidlustas uue otsuse riigihangete vaidlustuskomisjonis. Ka Merko Ehitus vaidlustas samas Nordeconi võidu.
Oktoobri lõpus vaidlustuskomisjon enam sisulist otsust vastu ei võtnudki, vaid rahandusministeerium tunnistas hanke kehtetuks.
Nordecon Infra kaebas rahandusministeeriumi otsuse halduskohtusse, nõudes otsuse tühistamist.
Maanteeamet kuulutas 12. novembril välja uue hanke.
Seotud lood
Maanteeamet lükkas juba kolmandat korda edasi kurikuulsa Tallinn-Tartu maantee Aruvalla-Kose lõigu projekteerimise ja ehitamise hanke pakkumiste esitamise tähtaega.
Tallinna Halduskohus jättis eile rahuldamata Nordecon ASi kaebuse Kose-Aruvalla teehanke alusdokumentide kohta.
Maanteeamet tunnistas oma eelmise nädala lõpu käskkirjaga Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise riigihankel tingimustele vastavaks kolm esitatud pakkumust, millest edukaimaks osutus Nordecon ASi ja Ramboll Eesti ASi ühiselt tehtud pakkumus.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.