Nordecon Infra juhatuse esimehe Erkki Suurorgi sõnul seisavad Liiapeksi-Loobu teelõigul ehitustööd normidele mittevastav projektlahenduse puuduse tõttu.
Küsimustele vastab Nordecon Infra juhatuse esimees Erkki Suurorg.
Miks on tööd objektil nädalaid seisnud?
Graafikust mahajäämus on tingitud asjaolust, et meil puudub normidele vastav projektlahendus, mille järgi ehitada. Teatud lõigus saab töid teostada ja need on graafikus. Oleme esitanud taotluse lepingutähtaja pikendamisele. Kui saabub järelevalve juhis ja normidele vastav tehniline projekt, siis loodetavast jõuame tellijaga ka uues lõpptähtajas kokkuleppele.
Kas olete töö saamise nimel teinud liiga madala pakkumise, mis sunnib otsima võimalusi materjalide pealt raha kokku hoida?
Nordecon Infra AS ei ole alapakkumist teinud, probleemid seisnevad uutes asjaoludes, mis ei luba projektlahendust algsel kujul ellu viia. Tavapäraselt jäävad teedevaldkonnas tehtavad pakkumiste erinevused 20-30% vahemikku. Nimetatud lepingu puhul oli meie pakkumine järgmisest ainult 13,6% soodsam.
Miks soovis Nordecon Infra kasutada projektis ettenähtud graniitkillustiku asemel kasutada kompleksstabiliseeritud alust?
Kuna töövõtjal on kohustus kõikidest mittevastavustest, mis esineb projektis ja tööde teostamisel koheselt teada anda, siis kandevõime probleemidest tulenevalt pakkusime tellijale välja terviklahenduse projektdokumentatsiooni normidega vastavusse viimiseks. Terviklahendus sisaldas osaliselt kompleksstabiliseeritud aluse ja terasvõrgu kasutamist katendis ning muldkehast niiskuse eemaldamiseks drenaažsüsteemi paigaldust. Tallinna Tehnikaülikooli ja teiste ekspertide poolt koostatud ekspertarvamuste kohaselt tagaks meie poolt pakutud lahendus parima lõpptulemuse.
Kuidas oleks see mõjutanud tee tugevust ja kvaliteeti?
Kompleksstabiliseeritud alust kasutades paraneks tee kandevõime eksperthinnangute kohaselt 20-25%. Lisaks oleks muudetud lahendus oluliselt keskkonnasäästlikum (kasutades ära olemasolevat asfaldi freespuru), odavam ja väheneks imporditavate materjalide kogus. Seega, meie poolt pakutud lahendusega saaks riik parema katendikonstruktsiooni, säästaks rahalisi vahendeid, saastaks vähem keskkonda ja annaks tööd kohalikele inimestele ning materjalitootjatele. Nimetatud lahendusele pakkus töövõtja lepingus nõutud viis aastast garantiid. Lisaks on kompleksstabiliseeritud tehnoloogiat kasutatud mitmel käimasoleval tööl, näiteks Jõhvi-Kukruse teelõigu suurprojekti käigus.
Kui suurt rahalist võitu oleks see tähendanud ehitajale?
Lepingutüübist tulenevalt on kõik ühikhinded tellijal teada ja mahud kontrollitavad. Kogu rahaline võit töövõtjale ja tellijale on terviklahenduses esitatud.
Seotud lood
ASi Lemminkäinen Eesti juhataja Sven Pertensi sõnul muutuvad alapakkumiste tööde hinnad sellisteks, et alltöövõtjad pole nõus selle eest töötama.
Tallinn-Narva maanteel Loksa teeotsa ning Viitna vahelisel lõigul (Liiapeksi-Loobu) on juba mõnda aega üks kaherajaline sõidusuund remondis. Kuid objektil valitseb vaikelu, sest ehitushanke võitnud Nordecon Infra lootis hiljem projekti muuta, et neil poleks vaja kallist graniitkillustikku soetada.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.