Riia linnapea: ilma Riiata oleks Rail Baltica raha andmine eestlastele
Riia linnapea muretseb, et Lätil ei jagu raha Riiga viiva raudteeharu ehitamiseks, ilma selleta on aga Rail Baltica lihtsalt raha andmine eestlastele, kirjutas Läti ringhääling.
Eelmise aasta riigivisiidil külastas president Alar Karis ka Rail Baltica Riia terminali ehitust. Foto: Liis Treimann
Rail Baltica projekti jaoks Lätis napib raha. "Ma saan aru, et põhitrassi jaoks on raha, aga Riiga suunduva haru jaoks mitte,“ ütles Riia linnapea Vilnis Kirsis Läti raadiole. „Aga ilma Riiat kaasamata oleks see projekt eestlastele raha andmine, sest see ühendaks Tallinna praktiliselt Berliiniga. Parimal juhul ka Salaspilsi või Vangaži."
Äripäeva Infopanga Taristuehituse raport näitas, et teedeehituse 1. kvartali käive ületas eelmist aastat pea veerandi võrra ja Rail Baltica raha on jõudnud osade ettevõteteni. Kuid ka siin on ettevõtete tulemused erinevad ja toome võrdluseks esile 100 suurima käibega teedeehitajat ning selle aastase muutuse.
Teedefirmad TREV-2 ja KMG on viimase paari aasta jooksul koondanud kokku paarsada töötajat, ettevõtteid räsivad raha rööviv asfaldiäri ning töötajad, keda enam valdkonda tagasi ei meelita.
29. mail asetati Linda nime kandma hakkavale Rail BalticaÜlemiste reisiterminalile pidulikult nurgakivi. Moodne rongide ja busside sõlmpunktiks olev terminal, mis on trammiga mugavalt ühendatud nii lennujaama, kesklinna kui sadamaga, valmib 2028. aastal.
Rail Baltic Estonia sõlmis olulise lepingu, mille tulemusel töötatakse välja allianss hankestrateegia, mis on aluseks suuremahuliste Rail Baltica raudtee ehitustööde hankimiseks. Leping sõlmiti ühispakkujatega BrainTeam OÜ ja Vison Oy.
Tänu oma kõrgele kvaliteedile, laiale lisavarustuse valikule, mugavale kasutusele ning esteetilisele välimusele on just Roto katuseaknad muutunud üheks eelistatumaks valikuks pööningute muutmisel eluruumideks.