Lähima kolme aasta jooksul ehitatakse Tallinnas kuni viis uut jalakäijatele ja ratturitele mõeldud raudteeläbipääsu.
- Autorid: Arhitektuuripraksis PART , arhitektid Siim Tuksam ja Sille Pihlak
„Tallinna jalakäijate- ja rattataristu oluliseks kitsaskohaks on kujunenud raudtee, mis poolitab linnaosasid ja asumeid. Kui tahame motiveerida inimesi rohkem säästvalt liikuma, peame looma neile mugavamad ühendused. Seetõttu pöörame aina rohkem tähelepanu tänavaruumiga samas tasapinnas olevate tunnelite rajamisele raudtee muldkehandisse - Tondil, Paldiski maanteel, Endla tänaval, Tartu maanteel,“ selgitas Tallinna abilinnapea Vladimir Svet.
Seotud lood
Legendaarse ehitusinseneri Karl Õigeri hinnangul on Eestis inseneeria vaates huvitavaid hooneid vähe. “Enamik on klaaskastid, millel fassaadil võib-olla veidi vigurdatud,” ütleb ta, et palju on kerkinud ühetaolisi hooneid, nagu suured kaubanduskeskused, hotellid, Unibet Arena jms.
Iga hoone omanik peab mõistma, et omandiõigus ei anna automaatselt piiramatuid õigusi selle muutmiseks. Omaniku omandiõiguse kõrval eksisteerivad ka arhitekti autoriõigused, kirjutab advokaadibüroo RASK advokaat Elvi Tuisk.
Elektrituru kaootilisus ja hindade ettearvamatu liikumine ei ole täna enam kellelegi üllatuseks. Küll aga võib uudisena tulla, et energiatootmist ja -tarbimist targalt juhtides saavad kodukasutajad hoida kokku suure rahasumma, teenida lisaraha ning enda päikesepargile tehtud investeeringute tasuvusaega kordades lühendada.