Taristuehituse liit: uus riigi teehoiukava kiirendab teede lagunemist
Taristuehitajate hinnangul pole uues teehoiukavas järgmisteks aastateks ette nähtud isegi mitte poolt riigiteede seisundi säilitamiseks vajalikust rahast, rääkimata teedevõrgu arendamisest, mis tähendab riigi teedevõrgu seisundi kiiret halvenemist.
Eestis ei jõuta varsti teid enam korras hoida. Foto: Erik Prozes
Riigi uues teehoiukavas on Eesti teede seisundi säilitamiseks ja mõningaseks parendamiseks järgmiseks neljaks aastaks ette nähtud keskmiselt 115 miljonit eurot aastas. Taristuehituse Liidu tegevjuhi Tarmo Trei sõnul oleks aga teede seisundi säilitamiseks ja hädavajalikeks parendustöödeks vaja vähemalt 250 miljonit eurot aastas. Inflatsiooni arvestades on see number aga veel suurem ja kasvab aastast aastasse.
Teedeehituse valdkonna viimase nelja kvartali koondkäive kolmandas kvartalis oli 767,4 miljonit eurot ja see kahanes aasta varasemaga võrreldes 3,6%. Toome esile 50 suurema käibega teedeehituse ettevõtet ja kelle käive kasvas või kahanes aasta varesemaga võrreldes.
Teedeehituse alarahastus jõudis selgelt juba eelmise aasta majandustulemustese ja tänavu ei mõtlegi paljud ettevõtted enam kasumile, sest mahud on vähenenud ja pakkumishinnad madalad - kõik üritavad end kuidagi hinges hoida, kommenteeris olukorda TREF ASi juht Andres Gailit.
Tallinna linnaeelarves on aastaks 2024 kavandatud teede ja tänavate rekonstrueerimiseks ja kapitaalremondiks üle 47,5 miljoni euro. Tähtsamateks objektideks on kauaoodatud Peterburi tee ja Lastekodu tänava remont, kuid investeeringuid jätkub ka mujale.
Eesti kapitalil põhinev metall- ja klaasfassaadide ehitaja Metek OÜ tähistab järgmisel aastal 30. tegevusaastat. Soomes kõrgelt hinnatud fassaadiehitaja hetkel töös olevad suurprojektid on Helsingis Pasilas asuv NODE büroohoone ja Kamppis asuv tervisekeskus.