Rae vallas algab Rail Baltica Eesti osa esimese raudteesilla ehitus
Rail Baltic Estonia ja AS TREF Nord sõlmisid lepingu kahe suure objekti, Rae viadukti ja Vaskjala raudteesilla, rajamiseks. Ehituslepingu maksumus on 7,3 miljonit eurot, objektid valmivad järgmise aasta jooksul.
Rail Baltic Estonia tehnilise juhi Rašid Pulatov Eesti Ehtuskonverentsile 3. nov. Foto: Raul Mee
Rail Baltic Estonia tehnilise juhi Rašid Pulatovi sõnul on tegemist oluliste objektidega. „Ühe eesmärk on tagada Ülemiste järve ja Vaskjala veehoidla ühendus, teise eesmärgiks säilitada Assaku-Jüri tee ühendus,“ märkis Pulatov. „Ühtlasi on Vaskjala näol tegu esimese raudteesillaga, mis Eestis rajatakse.“
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet väljastas ehitusload Rail Balticu raudtee ja sellega seotud rajatiste ehitamiseks Alu–Mälivere 14kilomeetrisele lõigule.
Kuigi mõningase hilinemisega, algasid oktoobris suuremahulised tööd Rail Baltica ühe olulisima objekti, Ülemiste reisiterminali ehitusel. Esimese etapi ehitustööde maht on 45 miljonit eurot. Terminalihoone hange kuulutakse välja järgmisel aastal.
Teedesektori ettevõtete suuremateks väljakutseteks järgmisel aastal saab olema ellujäämine ja struktuurne kohanemine. Maanteehoiu rahastuse nominaalväärtuselt oleme liikumas ajas tagasi ligikaudu 15 aastat, reaalsete ehitusmahtude arvestuses 1990ndatesse, kirjutas ASi TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens Äripäeva Infopanga konkurentsiraportis.
Roheline mõtteviis on tulnud, et jääda, aga nõuded on karmid ning nende täitmisega peab nii riigi- ja erasektor kiirustama, jäi kõlama 25. oktoobril toimunud Taristuehituse konverentsil.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.