Eesti ehitusettevõtted ehitasid selle aasta kolmandas kvartalis Eestis ja välisriikides püsivhindades kokku 5% vähem kui aasta varem samal perioodil, ainult kohalikku ehitusturgu arvestades vähenes ehitusmaht 7%, teatas statistikaamet.
- Sarikapidu Manufaktuuri kvartalis. Hepsorile tähendab arendus ligi 20 miljoni eurost investeeringut. Tallinn (EST). Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics Foto: Andras Kralla
Eesti ehitusettevõtted ehitasid 1,2 miljardi euro eest, sellest hooneid 706 miljoni ja rajatisi 462 miljoni euro eest. Eelmise aasta kolmanda kvartaliga võrreldes ehitati hooneid kümnendiku võrra vähem ning rajatisi (teed, sillad, sadamad, magistraaltorustikud, side- ja elektriliinid, spordiväljakud jms) 4% rohkem.
Seotud lood
Ehitussektori viimase nelja kvartali koondkäive kolmandas kvartalis oli 2,7 miljardit eurot ja see kahanes aasta varasemaga võrreldes 2,8%. Kasv tuli veel eelmise aasta neljandast kvartalist, viimase kahe kvartali koondkäive on olnud languses. Toome esile 50 suurima käibega ehitusettevõtet ja kas see aastaga kasvas või kahanes.
Heitlikud ajad on muutnud ka uusarenduste iseloomu – kõrguste ja suure mahu asemel püütakse kvaliteeti ja mõeldakse üha rohkem mitte pelgalt betooni valamise, vaid hubase elukeskkonna loomise peale.
Keskmine töötasu kasvas aastaga ehitussektoris pea 18%, aga paljudes ettevõtetes oli kasv isegi suurem, kuid mitmetel jäi ka alla. Äripäeva Infopank reastas Eesti suuremad ehitusettevõtted viimase nelja kvartali keskmise palga alusel, parimatel ületab see 5000 euro piiri, osadel aga napilt 1000 eurot.
Pingereas 108 ehitusettevõtet
Eelmisel aastal tugevat kasvu kogenud ettevõtted tunnistavad, et alanud langusperiood neid ei heiduta, sest viimased pöörased aastad ehitusturul on lisanud kogemust ja eneseusku, mille põhjal teha õigeid tasakaalukaid otsuseid uueks tõusuks.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.