Transpordiamet ja Taristuehituse Liit sõlmisid sel nädalal teehoiu CO2 heitkoguste tegevuskava kokkuleppe aastani 2030, mis toob teehoidu keskkonnasäästlikumaid materjale ja lisab riigihangetesse keskkonnahoidlikkuse kriteeriumi.
- Eesti esimese roheasfalti paigaldamine Imaveres. Foto: Andres Raudjalg
„Transpordiameti suur siht on liikuda üha enam keskkonnajalajälge vähendavate tegevuste suunas. Juba sel aastal oleme teinud mõned hanked, mille üks oluline osa on keskkonnahoid,“ ütles Transpordiameti peadirektor Priit Sauk. „Kindlasti on teede projekteerimise, remondi ja ehituse keskkonnahoidlikel hangetel oluline potentsiaal CO2 heitkoguste vähendamiseks.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oleme kolgas või kuulume Euroopasse?
Iga uue maksu kehtestamisel peab olema üheselt selge, miks seda tehakse. Automaksu puhul oleks selle ainsaks õigustuseks sihtotstarbelisus ehk riigieelarvesse laekuva lisaraha suunamine teede ehitusse ja korrashoidu, kirjutab TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
Meie konkurentsivõime nurgakivi on viltu vajumas
Kuigi Eesti riik on jõukam ja elu Eestis on parem kui kunagi varem, siis kahjuks tuleb ka nentida, et Tallinnast Euroopa poole sõidame ikka mööda ohtlikku külateed, kirjutab ehitusettevõtte Verston rajaja Veiko Veskimäe.
Kui riigil jätkub tervet mõistust, et mitte tõmmata lähiaastatel teedeehituse rahastus miinimumini, suudetakse ehk see Eestile väga oluline valdkond veel päästa, loodab Eesti Taristuehituse Liidu värske juhatuse esimees Indrek Pappel.
Konkursi tähtaeg: 29.01.2025