Metallitootja: ehitussektoris tuleb kukkumise aasta
Tänavu esimeste kuudel on ettevõtte käive langenud lausa 80%, tunnistab Peikko Eesti tegevdirektor Aare Raam ja prognoosib ehituses suurt kulude kokkuhoiu ning esimesi pankrotte.
Aare Raam muretseb, et juba on mai keskpaik ja ikka valitseb turul vaikus. Foto: Katrin Kivi / Lääne-Virumaa Uudised
“Täna võib rahul olla, et ei ole hullemini läinud, aga kindlasti ei saa me täna rahul olla selle aasta tulemusega,” kommenteerib OÜ Peikko Eesti juhatuse liige Aare Raam tulemust selle aasta esimesel neljal ja poolel kuul. “Kogu meie eelarve strateegia on uppi löödud – eelarvestatud müügist oleme maas suurusjärgus 50%. Eelmise aasta käibenumbritega võrreldes aga on selle aasta esimeste kuude langus olnud lausa 80%. Mis on väga suur langus meie jaoks.”
Swedbanki uuringu põhjal usuvad tööstusettevõtete juhid kasumlikkuse langust keskmiselt 12,4%. Kõige pessimistlikumalt hindavad olukorda puidu- ja ehitusmaterjalide tööstuse ettevõtted. Samas eeldatakse, et palgad kasvavad jätkuvalt.
Ehitusmaterjalide tootmise vähenemine on kooskõlas ehitusturu laiemate trendidega. Üldine ehitushindade kasv, intressimäärade tõusmine ning ettevõtjate ja tarbijate kindlustunde madalseis vähendab nõudlust. Vaatamata üldisele müügi langusele on mitmed ettevõtjad siiski müügimahte kasvatanud, analüüsis turuolukorda KPMG audititeenuste juht Indrek Alliksaar.
Ehitusmaterjalide sektor seisab silmitsi mahtude vähenemisega. Kaubabetooni müük oli esimeses kvartalis kolmandiku võrra väiksem kui möödunud aastal samal ajal, kuid kõigi toodete müük ei ole siiski nii palju kukkunud kui üldse, rääkis Heidelberg Materials Kunda AS juhatuse liige Meelis Einstein Äripäeva Infopangale.
Ehitusmaterjalide tootmine kaotas aastaga kokku 3% töötajatest, millest pool toimus tänavu 1. kvartalis. Enim on see puudutanud kahe valdkonna ettevõtteid. Vaata, millistes ettevõtetes on aastaga aastaga enim töökohti kärbitud.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.