Rail Baltica Ülemiste raudteetaristu ehitusleping sai allkirjad
Rail Baltica Ülemiste ühisterminali arendamine saab alguse piirkonna raudteetaristu ümberehitamisest, mille teostamiseks allkirjastasid Rail Baltic Estonia ning ühispakkujad GRK Eesti AS ja GRK Suomi OY lepingu mahus 27,2 miljonit eurot.
Ülemistel lammutatakse ligi 16,3 kilomeetrit olemasolevaid rööbasteid ja ehitatakse 8 km uusi. Foto: Rail Baltic Estonia
Ehitustööde käigus ehitatakse ümber olemasolev Ülemiste raudteeinfrastruktuur, et teha ruumi tulevikus ehitatavale Rail Baltica 1435 mm rööpmelaiusega raudteele. Selle jaoks lammutatakse ligi 16,3 kilomeetrit olemasolevaid rööbasteid, mille asemele ehitatakse üle 8 kilomeetri uusi 1520 mm rööpmelaiusega rööpaid.
Rail Balticu Ülemiste raudteetaristu ehitushanke võitja GRK lubas töö teistest pakkujatest kolmandiku võrra odavamalt valmis teha. Konkurent vaidlustas edukalt pakkumise, kuid Rail Baltic Estonia kuulutas võitjaks ikkagi GRK.
Möödunud aasta augustis Häädemeestel taaskäivitatud Saint-Gobaini Leca kergkruusatehas on saavutamas plaanitud tootmisvõimsust. Osa kergkruusast läheb Rootsi taristuehitustele, kuid oodatakse ka suuremaid kohalikke hankeid, sest tehase toodangumaht ületab nõudlust.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet tunnistas Rail Baltica raudteetrassi lõigu „Kangru - Harju ja Rapla maakonna piir“ ehitusprojekti keskkonnamõju hindamise (KMH) aruande nõuetele vastavaks, mis viib lähemale trassilõigu ehitamise algusele.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.