Eesti viimastel valitsustel on puudunud pikem vaade ja julgus teha suuri reforme. Selle asemel tegeletakse valijate seas populaarsuse püüdmiseks silmamoondustega ja toetatakse „kõigele vastu“ mentaliteedi tõusu ühiskonnas, leidis ehitusettevõtja ja tööandjate keskliidu volikogu esimees Tiit Kuuli eile toimunud konverentsil Äriplaan 2019.
Kuigi Tiit Kuuli sõnul on Eesti tööjõuturult ettevõtjatel keeruline leida töötajaid, on siiski üks valdkond, kus kandidaate laekub kõvasti enam kui on töökohti. Sellega viitas Kuuli viie kuu pärast eelseisvatele riigikogu valimistele ehk konkurssile 101-le ametikohale, kus valiku langetavad kõik valimisõigusega Eesti kodanikud.
„Ees ootab hulk tööintervjuusid, mille käigus tööotsijad püüavad meile teha silmamoondamistrikke Kanuti aiast, tasuta transpordist ja muudest ägedatest asjadest, mida meedia suure rõõmuga võimendab,“ ütles Kuuli. „Meile näidatakse palju Powerpointi, milles pole ei power'it ega ka point'i. Kõik selleks, et saada omale ihaldatud töökoht,“ lisas ta.
Sestap pani Kuuli valijatele südamele, et nad ei läheks kaasa heaoluühiskonna pahupoole ehk mugavustundes väikeste rumalustega tegelemisega. „Liiga hea elu paneb meid lollustega tegelema. Püüdkem siis aidata keskenduda olulisele,“ arvas ehitusettevõtja.
Hoolimata sellest, et vaadates start-up’ide edu ja maksude laekumist läheb Eestil hästi, on endiselt investeeringuid vähe, töötajaid ei jätku ja õpetajaid ei jätku. Selline olukord on Kuuli sõnul tinginud keskkonna, kus ei sünni uusi ideid. „Ka uusi projekte ei tule, sest kardetakse tselluloositehase saatust. Kõigele vastu olijate armee kasvab ja poliitikud kardavad neid. Ilma arendusprojektideta me mandume,“ möönis Kuuli.
Seevastu suunas ta poliitikutele küsimuse, kas austatud kandidaadid soovivad ja julgevad üldse teha suuri asju. „Kas tahate ehitada Talsinki tunnelit? Kas tahate luua järgmise läbimurde Eesti digitaliseerituses? Kas tahate luua Eestisse Euroopa tipp teadus-innovatsioonikeskusi? Mis see on, mida te tahate?“ küsis Kuuli. Ta soovis teada, kas saadikuks pürgijad on valmis murdma „kõigele vastu“ mentaliteeti.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.