• 27.11.17, 16:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna-Helsingi tunnelist võib saada eraprojekt

Tallinna-Helsingi tunneliprojekti juhtiv Peter Vesterbacka, kes on tuntud kui mobiilimängu „Angry Birds“ looja, soovib ehitada merealuse tunneli erasektori rahastusega. Tunneli maksumuseks on hinnanguliselt 15 miljardit eurot, milleks Vesterbacka ei otsi maksuraha Soome või Eesti riigilt ega Euroopa Liidult, vaid tegemist on eraprojektiga.
Tallinna-Helsingi tunnelist võib saada eraprojekt
  • Foto: Yle.fi
Vesterbacka projekti kohaselt võiks Tallinna-Helsingi tunneli ehitus alata juba lähiaastatel.
Peter Vesterbacka ja tema Soome partnerid korraldasid Shanghai inseneribüroode ja teadusasutuste visiidi Soome ja Eestisse 20.-26. novembril. Visiidi eesmärgiks on tutvustada Helsingi-Tallinna vahelist tunneliprojekti. Muuhulgas kohtuti Tallinna abilinnapeade Züleyxa Izmailova ja Aivar Riisaluga. 
Abilinnapea Aivar Riisalu märkis, et antud projekti puhul on heaks uudiseks see, et Peter Vesterbacka ja tema koostööpartnerite pakutud tunneli projekt ei ole mitte mingis mõttes seotud Rail Balticu tulekuga. „Ehk see on täielikult iseseisev projekt, mis baseerub erakapitalile, investoritele ja parimatele maailmatasemel inseneriteadmistele. Projekti teeb atraktiivseks see, et sellega saaks huvi korral alustada palju lähemas perspektiivis ning selle eesmärk oleks sulandada kaks põhjamaa pealinna üheks kaksiklinnaks, millest on palju ka varem juttu olnud. Tunnel muudaks Tallinna ja Helsingi ühiseks äri- ja kultuuriruumiks, tõmbaks ligi uusi investeeringuid,“ nentis Riisalu.
Abilinnapea Züleyxa Izmailova sõnul on kaksiklinn visioonina juba aastaid nii Tallinna kui ka Helsingi linnarahvast lummanud. „Kõikidest tunneli projektidest on Peter Vesterbacka poolt presenteeritud projekt mulle kui rohelisele kõige vastuvõetavam,“ tõdes Izmailova. „See, et tunnel on rajatav ja tasuv ka ilma Eestimaad lõhkuva uue Rail Baltica trassita, on igati positiivne uudis.“
Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli rajamist ja tasuvusuuringuid teostab Eesti ja Soome erinevate ametite ning Helsingi ja Tallinna linna ühine projekt FinEst Link. FinEst Link projekti raames uuritakse, millised võiksid olla pikaajalised arengud Tallinna ja Helsingi vahel, mis aitaksid murekohti vähendada. Projekti käigus analüüsitakse, kas merealuse raudteetunneli ehitamine Helsingi ja Tallinna vahele on tasuv ning kas praegu toimiv praamiühendus kahe linna vahel on linnade jaoks piisav. Tunnel ühendaks omavahel kahe riigi pealinnad ning tänu Rail Balticale oleks tunnel osa ühtsest Euroopa Liidu transpordivõrgustikust.
Loe ka MKM: Tallinna Helsingi tunnel ehitatakse igal juhul. 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele