• 29.05.17, 11:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Martin Vahter: Tallinna päästaks maa-aluste parkimismajade rajamine

1Partner Kinnisvara tegevdirektori Martin Vahteri sõnul planeeritakse ja ehitatakse Tallinnasse liiga kõrgeid hooneid, millest põhjustatud parkimiskatastroofi vältimiseks peaks avalike väljakute ja tänavate alla parklaid rajama.
Martin Vahter: Tallinna päästaks maa-aluste parkimismajade rajamine
  • Foto: Eiko Kink
Martin Vahteri sõnul pole Tallinnasse 30-korruselisi hooneid vaja, sest vabu krunte on piisavalt. “Ühe suure maja ehitamine tõstab hüppeliselt nii piirkonna liiklus- kui parkimiskoormust. Üks kõrghoone mõjutab mitmesajameetrise raadiusega ümbritsevat liiklust. Kui mitu suurt maja on kõrvuti, siis tänavate läbilaskevõime väheneb ning tekivad ummikud, mis mõjutavad kogu kvartalit,” rääkis Vahter pressiteates.
“Ei hoonete arendajad ega ehituslubade väljastamise eest vastutav linn ei planeeri piisavalt parkimiskohtasid. Seetõttu on Tallinna südalinnas juba praegu parkimiskohti vajaminevast vähem,” ütles Vahter. 
“Linn tahab autoliiklust südalinnast eemale suunata, mis on iseenesest hea mõte, kuid samal ajal planeeritakse ja ehitatakse sinna juurde mitmeid kõrghooneid. Tegemist on vasturääkivusega, sest ei saa ju eeldada, et tulevaste hoonete kasutajad või külalised läheksid sinna jalgsi,” rääkis Vahter.
“Kui näiteks Maakri piirkonda kerkib uus maja, siis tõuseb parkimiskohtade nõudlus ning hind lakke. Kui linn tõstab hinda, siis tulevad parkimismajad järgi ja vastupidi,” ütles Vahter ja lisas, et juba praegu on Tallinnas Euroopa ühed kõrgemad parkimistasud.
“Tiheasustusega piirkondades on logistiliselt ja visuaalselt kõige mõistlikum rajada parkimiskohad maa alla. 1-2 korruselised parklad võiks rajada Teatri väljaku ja suuremate liiklussõlmede, näiteks Viru ringi ja Liivalaia tänava alla,” ütles Vahter.
“Eestis selliseid lahendusi peale Vabaduse väljaku suurt kasutatud pole, kuid mujal maailmas on maa-alused parklad, mis silma ei riiva, levinud praktika. Alates Gediminase prospekti ääres pargi alla rajatud parklast Vilniuses kuni Ronda vanalinnani Hispaanias, kus isegi ajaloolise raekoja platsi all on mitmekorruseline parkimismaja. Naljakal kombel on sealsed parkimise hinnad võrreldes Tallinnaga kordades madalamad” rääkis Vahter.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele