Miks mõned ettevõtted loovad uudsemaid ning paremaid tooteid või teenuseid kui teised või miks mõned ettevõtted suudavad olla kiiremad kui teised? Kes siis ei tahaks seda teada? Üheks “süüdlaseks” on hoiakud.
- Ideesein Foto: mobilecollective.files.wordpress.com
Edukaid ettevõtteid veab mõtteviis – pidev täiustamine, mis tähendab rahvakeeli seda, et püütakse leida alati targemaid viise kõikide tegevuste läbiviimiseks . Et taolist kultuuri kujundada, vajame ideid ning oskus muuta need väärtust lisavateks lahendusteks.
Olen käinud mitmetes Eesti ettevõtetes, kus töötajaid intervjueerides või mõne probleemi lahti harutamisel tuleb töötajatel palju häid ideid, kuidas saaks teha palju lihtsamalt, kiiremalt ning mugavamalt. See annab selgelt märku, et ühekordselt koostatud protsesside kirjeldused ei päde pikas perspektiivis. Tooted, teenused muutuvad, ent kui protsessid sellega kaasas ei käi, ei tasu ka tulemust oodata.
Ideede elluviimine?
Klassikaline hirm ideede pakkumisel on see, et kes midagi välja pakub, saab ka ülesandeks see ellu viia. Kui välja pakutud lahendus lihtsustab kellegi teise tööd, siis on see kogu ettevõtte vastutus.
Hoiakute neli taset
Taani protsessijuhtimise ekspert Henrik Kjærulff on välja pakkunud ettevõtetele 4 taset hoiakute määramisel
Tase 1 – Me ei jaga oma ideid kellegagi
Kui ettevõtte sees ei ole töötajad valmis omapoolseid ideid või lahendusi välja pakkuma, on tulemuseks see, et uued ideed ka kunagi ei realiseeru. Selline hoiak on kõige suurem risk ettevõtte püsimajäämiseks.
Tase 2 – Me jagame ideid ainult juhtkonnaga
Jagades ideid ainult juhtkonnaga, tekitab see kergesti barjääre meeskondades või üksustes sees. Sageli esineb sellistes ettevõtetes kultuur, kus “Me hoiame kõik ideed endale, et keegi ei saaks neid varastada”.
Tase 3 – Ideid jagatakse kolleegide ja juhtkonnaga
Esimene samm pidevalt areneva ettevõtte puhul on see, et ideid ei jagata ainult juhtkonnale vaid ka kolleegidega. Selline suhtumine soosib loovamat lähenemist ning kaasamõtlemist mitte ainult juhkonnale, vaid koos kogu meeskonnale. Selline suhtumine tõstab ka avatumat suhtlemist erinevate meeskondade koostööd ettevõtte sees ning soosib küsima nõu kolleegidelt.
Tase 4 – Ideid jagatakse kõigile ning kõik aitavad kaasa nende elluviimisele
Täiusliku äri juhtimise ning pidevalt areneva ettevõtte kultuuri üks osa on oma ideede jagamine kõigiga. Ideed või parendusettepanekud on samamoodi igapäeva töö töötulemused. Sellise ärikultuuriga ettevõtete meeskond mõistab, et teiste parendusettepanekud on väärtuslikud ning viivad need ka ellu.
Sageli on kõige keerulisem selliste hoiakute kujundamisel enda ego mahasurumine ja meeskonnatöö omaksvõtmine.
Kui soovite teada saada, kuidas Eesti edukamad ettevõtted oma meeskondadega efektiivselt probleeme lahendavad, tootlikkust tõstavad ning oma protsessijuhtimist kujundavad, siis kutsun Teid sellest osa saama
28. aprillil Tallinnas Ülemiste City SpaceX sündmuskeskuses toimuvale
Täiusliku ärijuhtimise konverentsile: Protsessijuhtimine 2016.
Teiste hulgas esinevad oma ala parimad juhid ning eksperdid ettevõtetest ABB, Nortal, SEB, Mainor Ülemiste, SwissProperty, Mercus Software Ltd, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Harju Elekter jt.
Lisaks on võimalus luua äri- ja koostöökontaktid edumeelsemate juhtide ja ekspertidega.
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.