3. novembril 2015 sõlmiti AS Merko Ehitus Eesti ja KMG Inseneriehituse AS-i konsortsiumi ning Tallinna Linnatranspordi AS-i vahel leping Tallinna lennujaama trammiliini taristu projekteerimise ja rekonstrueerimise tööde teostamiseks.
Tasub teada
3. detsembril toimuval Eesti Ehituskonverentsil 2015 astuvad teiste seas üles Merko Ehitus AS juhatuse esimees Andres Trink ja KMG Insenerehituse AS-i juhatuse liige Indrek Pappel, kes arutlevad, milline peaks olema Eesti ehitusettevõtluse strateegiad, et ergutada ettevõtteid kasumlikule tegevusele ja tõhususe kasvatamisele
Tööde teostaja valiti tellija poolt korraldatud riigihanke alusel, kus pakkumuste hindamiskriteeriumiks oli madalaim hind.
Lepingu raames rajatakse tähtsamate töödena Ülemiste raudteejaama läheduses asuvalt tagasipöörderingilt tunnel raudteede ja Suur-Sõjamäe tänava alt läbi Keevise tänavale, piki Keevise tänavat ehitatakse uus trammitee pikendus lennujaama territooriumini, kuhu ehitatakse ka trammide tagasipöördering. Peale selle rajatakse trammide toiteks uus veoalajaam.
Teedeehituslikult korrastatakse Ülemiste kvartali tänavavõrku ja rekonstrueeritakse Lennujaama tee mõlemad harud. Lennujaama juures olev trammipeatus ühendatakse lennujaama reisiterminaliga eskalaatorsõlme ning peatuseni viiva galerii abil.
Lepingu maksumus on ligikaudu 11,5 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Ehitustööd algavad 2016. aasta kevadel ning objekt valmib 2017. aasta lõpuks.
„Kuna rajatava trammiliini tunnel ristub mitme olulise rajatisega, on tegemist insener-tehniliselt väga keeruliste ehitustöödega kitsastes oludes. Usun, et meie projektimeeskond koos projekteerijatega tuleb selle ülesande lahendamisega kenasti toime. Kindlust selles annab ka hiljuti edukalt lõpetatud trammiliini eelmiste etappide rajamine,“ ütles AS Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Tiit Roben.
„Lennujaamani viiva trammitee projekteerimis- ja ehitustöid rahastatakse 85% ulatuses Euroopa Liidu fondide kaasabil ja 15% ulatuses Tallinna linnaeelarvest,“ ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm.
AS Merko Ehitus Eesti on Eesti ehitusettevõte, mis teostab üld-, insener-, elektri, teede- ning elamuehituse töid. KMG Inseneriehituse AS on taristute rajamisele spetsialiseerunud ettevõte, mille peamised tegevusvaldkonnad on sadamate ehitus, vee- ja heitveetöötlusjaamade, biogaasijaamade, rööbasteede ja nende taristu ning muude insenertehniliste ehitiste rajamine.
Seotud lood
Merko Ehituse investor Rene Ilves usub, et rahatrükk ei ole ehitusfirmale veel mõju avaldanud ning et ettevõte on valesti hinnatud.
Äripäev koostab iga aasta ehitusfirmade TOP ettevõtete edetabelit. 2014. aasta tabelis toome teieni 109 ettevõtet ning nende tulemused.
2012. aastal kasvatas KMG Inseneriehituse käivet võrreldes aasta varasemaga ligi 7 korda, 16,6 miljoni euroni ja tuli edetabelis viiendaks. Siis tuli langus, kuid nüüd on nad taas käivet kasvatanud ja infraehituse TOPi liidrid.
Lennujaama trammiliini projekteerimise ja ehitamise rahvusvahelise riigihanke võitis ASi Merko Ehitus Eesti ning KMG Inseneriehituse ASi konsortsium 11 475 253,70 eurose pakkumusega, teatas Tallinna Linnatransport.
Juhtiv elektrimaterjalide hulgimüüja W.EG. Eesti ja maailma suurim kaablitootja Prysmian on viimaste aastate jooksul olnud olulised panustajad Eesti avaliku ruumi arendamises, osaledes tipptasemel infrastruktuuri- ning valgustuslahenduste loomises. Ettevõtete esindajate sõnul on lisaks innovaatilistele toodetele hea tulemuse alus suurepärased partnerlussuhted ja kiired tarned.