AS TREV-2 Grupi tegevjuhi Erki Mölderi hinnangul tuleb täna, kui vähenenud on ELi keskkonnaehituse maht ja kärbitud kütuseaktsiisi osa teedeehituses, harjuda nn uue normaalsusega, mis seab löögi alla teede sõidetavuse.
„Olukorras, kus raha tegelik osakaal on juba täna sellest määrast väiksem ning ELi toetuseks mittekõlbulike teede rahastamine kriitilisel piiril, tähendab see kindlasti teede sõidetavuse löögi alla seadmist ja kindlasti ka ohtu sektori tööhõivele,“ nentis Mölder.
Ta selgitas, et ehitussektoris tegutsevad täna tugevad ja riskijuhtimist hindavad ettevõtted, mis on juba kindlasti arvestanud sellega, et teatud mahus välisrahastus väheneb. See tähendab tema hinnangul suuremat paindlikkust, nii objektide valikul kui ka tööjõu küsimustes.
Enim ebakindlust on Mölderi sõnul ennekõike taristuehituse sektoris ja sellega seotud tegevusaladel. Kuna valitsus otsustas hiljuti siduda kütuseaktsiisist lahti teede investeeringuteks ja teehoiuks määratud raha, siis enam ei ole riigil kohustust suunata sinna kütuseaktsiisist 75 protsenti.
Muutustega kohanemiseks on TREV-2 loobunud pea kõikidest mittestrateegilistest tegevussuundadest.
Eelmise nädala lõpus teatas TREV-2 Grupi AS, et käive oli tänavu esimeses kvartalis 6,2 miljonit eurot, langedes mullusega võrreldes 52 protsenti. Mölder selgitas, et põhiosa käibe langusest tõi ELi toetuste märgatav vähenemine, lisaks oli languse taga üldehituse tütarettevõtte müük ja üldine mahtude kahanemine ehitussektoris.
Mölder märkis, et firma oma finantsprognoose ei avalikusta, ent kindlasti väheneb mullusega võrreldes käive, sest keskkonnaehituse mahud vähenevad märgatavalt. Sellelt aastalt ootab Mölder positiivset netotulemust.
„Pikemas perspektiivis võib öelda, et see aasta on nn uue normaalsuse esimene aasta. Ilmselt jäävad taristuehituse mahud ka järgmistel aastatel selle aastaga võrreldavale tasemele,“ nentis Mölder.
TREV 2 selle aasta suuremad projektidTartu idaringtee ehitusala projekteerimine
Valgejõe-Rõmeda teelõikude (nn Viitna ümbersõit) tööde lõpetamineTopi liiklussõlme ehitus LaagrisMuuga sadama tööd raudteedelSuurupi ja Vääna-Jõesuu vee- ja kanalisatsioonitorustike ehitustöödViljandi vanalinna torustike rekonstrueerimine.
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.